Proiectul își propune să continue demersul
început de criticul literar în urmă cu mai bine de 15 ani printr-o transformare
a emisiunii și adaptare a ei la mediul online.
Prin noile canale de
distribuție, emisiunea va deveni mult mai accesibilă segmentului de public
tânăr.
„Cartea de la ora 5 vizează acea
familiaritate deopotrivă tandră și picantă, mustos ludică, dar și intens
responsabilă, ce caracterizează tradiționala oră a ceaiului britanic. Dacă până
acum am preferat maniera catedrei, ori a vitrinei, adevărata miză o văd acum pe
interacțiunea cu cititorii. Văzând, citind și făcând”, spune Dan C.
Mihăilescu.
„Ne dorim ca emisiunea să intre în rutina
utilizatorului de internet, astfel încât momentul zilnic de cultură să devină
la fel de firesc ca orice altă activitate”, declară Iulian Stanciu, CEO
eMag, sustinator al proiectului.
Pe toate cele trei platforme (site, Facebook și
YouTube) vor fi publicate zilnic materiale video de 5 minute, în cadrul cărora
Dan C. Mihăilescu va prezenta cititorilor câte o carte, iar în unele zile va
avea un invitat special.
Pasionații de lectură vor putea alege în fiecare
săptămână o carte pe care să o pună în discuție, vor posta recenzii proprii și
vor discuta liber despre recomandări sau preferințe de lectură.
Pentru o mai mare interacțiune cu cititorii,
proiectul online va avea și o componentă offline: întâlniri periodice în cadrul
cărora vor dezbate preferințe de lectură sau noutăți editoriale.