In perioada ianuarie-septembrie 2008, valoarea de brand a acestor 100 de marci a scazut cu 4,2%.
Raportul arata ca branduri ca Wal-Mart, AT&T, Exxon si McDonalds sunt in continuare la fel de profitabile, in timp ce altele, ca Starbucks, Nike, Coca-Cola si L’Oreal, scad valoric.
Cat timp pretul petrolului este in continuare ridicat, si brandurile companiile petrochimice se dezvolta valoric: Shell a crescut cu 12,8%, ExoonMobil a urcat cu 19,4%, BP cu 18.3%, Chevron – cu 17,9%
Singurul sector care a raportat cresteri semnificative a valorilor de brand este cel de ingrijire si sanatate, aratand ca desi cheltuielile din medicina cresc, totusi consumatorii considera sanatatea o prioritate.
Compania Johnson & Johnson, care activeaza in domeniul ingrijirii, a urcat 16 pozitii, pana pe locul 84, in topul celor mai valoroase branduri locale.
Raportul realizat de Brand Finance da McDonalds ca exemplu de brand care a reusit sa se mentina si chiar sa creasca valoric, repozitionandu-se ca organizatie care pune accentul pe sanatatea consumatorilor. Valoarea lantului de restaurante fast-food a urcat, in intervalul ianuarie-septembrie 2008, cu pana la 9%.
Lantul de retail Wal-Mart a detronat Coca-Cola in topul celor mai valoroase branduri globale, inregistrand o crestere valorica de 9% , cu pana la 23,96 milioane dolari (16,8 milioane euro), din decembrie 2007 pana in prezent.