Cercetarea, intreprinsa de MarketResearchAgencies.eu, un portal online care monitorizeaza agentii de cercetare de piata din intreaga lume, arata ca 60% din companiile incluse in studiu au inregistrat o scadere – usoara sau substantiala – a veniturilor in ultimele 6 luni, pe fondul instabilitatii financiare.
In ciuda declinului economic, agentiile sunt inca optimiste in privinta evolutiei pietei in urmatoarele 6 luni ale anului. Peste 2 treimi din agentiile participante la studiu asteapta o crestere a business-ului pana la finalul lui 2009.
Cea mai mare temere a companiilor active pe piata de cercetare este pierderea cilentilor. 40% dintre agentiile chestionate sustin ca au pierdut deja din clienti, in timp ce 37% afirma ca – desi inca nu le-a fost afectat portofoliul – se asteapta la acest lucru in viitorul apropiat.
Doar 18% din agentiile incluse in studiu sustin ca nu sunt ingrijorate de perspectiva pierderii clientilor.
La cercetarea MarketResearchAgencies au participat circa 132 de agentii de cercetare din 60 de tari diferite.