Daca se iau in calcul si tirajele ziarelor distribuite gratuit, industria a inregistrat o majorare de 1,6% fata de 2007.
Cea mai mare crestere a vanzarilor s-a produs in Africa (6,9%), urmata de Asia (2,9%) si America de Sud (1,8%), in timp ce America (-3,7%), Australia (-2,5%) si Europa (-1,8%) au inregistrat rezultate negative.
„Unii pot spune ca aceasta crestere a avut loc pe pietele emergente, iar pe pietele mature deprecierea a continuat. Si, intr-o anumita masura, este adevarat, dar trebuie tinut cont de faptul ca ziarele din aceste tari au apelat la tehnologiile digitale pentru a-si spori audienta”, a declarat Gavin O’Reilly.
Potrivit acestuia, 1,9 miliarde de oameni din intreaga lume citesc zilnic un ziar, cotidianele reusind sa atraga cu 41% mai multi adulti decat toate site-urile.
Veniturile din publicitate ale ziarelor au fost insa afectate de criza economica, inregistrand o scadere de 5%. Ziarele au reusit sa atraga anul trecut 37% din veniturile globale de publcitate.
World Association of Newspapers (WAP) reprezinta interesele a 18.000 de ziare.