Ovidiu Ioanitoaia, directorul publicatiei de specialitate Gazeta Sporturilor, a declarat pentru DailyBusiness.ro ca meciul nu a fost urmarit la TV pentru ca “a fost foarte multa lume la teren”, iar Dolce Sport are o arie de receptare foarte redusa.
Intrebat insa daca se justifica investitia facuta de catre Romtelecom in achizitionarea Pachetului 2, scos la licitatie de Liga Profesionista de Fotbal, in conditiile unei astfel de audiente, Ioanitoaia a spus ca “Dolce este in crestere, era normal sa cumpere”.
Si asta in conditiile in care, in primavara acestui an, Dumitru Dragomir, presedintele LPF, declara ca licitatia drepturilor de televizare a meciurilor din Liga I a fost un real succes pentru LPF, intrucat a obtinut aproape 37 milioane de euro, adica jumatate din suma vizata, din vanzarea a doar 3 pachete din 9.
Potrivit Gazetei Sporturilor, meciul Steaua-Rapid a fost urmarit de doar 90.000 de telespectatori, inregistrand cea mai slaba audienta din istorie, in conditiile in care numai in pe stadion s-au aflat 45.000 de oameni.
Cu ani in urma, un meci Steaua-Rapid, contand pentru Liga 1 sau Cupa UEFA, difuzat pe posturi precum Antena 1, TVR sau chiar Realitatea TV, strangea in fata micilor ecrane milioane de telespectatori.
[img=2175]Cea mai slaba audienta din istoria derby-ului fusese de 570.000 de telespectatori. Luni, meciul a fost privit de 90.000 telespectatori. Sursa: GSP[/img]
Despre cum explica Dolce Sport audienta scazuta, DailyBusiness.ro a stat de vorba cu reprezentantii Romtelecom.
DailyBusiness.ro: Cati abonati Dolce exista in prezent?
Romtelecom: La finalul trimestrului al doilea al acestui an, numarul de clienti TV (Dolce, iDolce si de cablu) era de 1,2 milioane.
DB: Cum explicati o audienta de doar 90.000 de oameni la meciul Steaua-Rapid?
R: Dintre cei 1,2 milioane de clienti TV ai Romtelecom, doar o parte au optat pentru pachetele care contin si Dolce Sport.
DB:Cati dintre acestia?
R: Nu putem oferi astfel de cifre deoarece sunt confidentiale.
DB: Care a fost suma pentru care Dolce a cumparat acest meci?
R: Acest meci nu a fost cumparat individual. Dolce Sport a cumparat pachetul 2 scos la licitatie de LPF, pachet care continea optiunea 1 pentru etapa 11. Cand s-a definitivat programul campionatului, meciul Steaua-Rapid a picat in aceasta etapa a 11-a.
DB: Cate minute de publicitate a difuzat Dolce pe timpul meciului?
R: Publicitatea a fost difuzata in conditiile stabilie de CNA.
DB:Care au fost sumele alocate in publicitate pe timpul meciului?
R: Aceste sume nu pot fi facute publice.