- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Cum isi mentin televiziunile audientele pe timp de vara

11 Aug, 00:01 • sergiu.mihalcea
O grila de vara originala, cu productii "proaspete" este un semn de respect fata de public si un pas spre atingerea obiectivului strategic. Scaderea audientelor pe perioada verii nu poate fi evitata, dar o grila de vara buna poate ajuta un post sa-si mentina o pozitie avantajoasa in top, sunt de parere reprezentanti ai pietei de televiziune.
Cum isi mentin televiziunile audientele pe timp de vara

In perioada verii, consumatorii de programe TV prefera sa isi petreaca timpul altfel decat in fata televizorului, motiv pentru care unele televiziuni fac tot posibilul sa investeasca in programe si seriale noi, iar altele apeleaza la reluari resemnandu-se cu scaderea audientelor.

Investitiile realizate in grila de vara 2008 reprezinta la TVR1 circa 12% din bugetul anual, si creste la aproape de 20% in cazul TVR2.

In opinia Danei Deac, director al TVR1, grila de vara ar trebui sa fie „relaxata”, detasata de confruntari politice, sa trezeasca dorinta de calatorie si de petrecere a timpului liber, precum si de informare in alte domenii decat cele clasice – probleme cotidiene precum preturi, taxe, impozite etc.

[quote=Maria Popescu, Kanal D]Publicul care ramane pe vara in fata televizorului isi doreste emisiuni „usoare”, fara multa incarcatura filosofica[/quote]
Conform Mariei Popescu, brand communication si PR manager Kanal D, scaderea semnificativa a consumului de TV pe perioada verii si in acelasi timp schimbarea obiceiurilor de consum ale consumatorilor si a criteriilor de evaluare a programelor reprezinta motive pentru care unele posturi TV au preponderent emisiuni in reluare.

O parere similara vine si din partea lui Razvan Nicolescu, director al TVR2. „Vara, telespectatorii sunt obositi si au nevoie de mai mult divertisment si relaxare gen travel sau life style, asadar, cred ca grila de vara ar trebui sa se axeze pe cateva programe de sezon, care sa aduca acea stare de bine, de vacanta”.

„Majoritatea canalelor TV nu investesc bani multi in programe, ratingul fiind mai mic vara, de aceea apeleaza la transmisii cu bugete reduse sau la reluari. Noi am pastrat traditia din ultimii patru ani, fiind prezenti zilnic cu emisiuni estivale, de pe litoralul romanesc”, a adaugat acesta.

Pentru publicul fidel postului este necesara crearea sau chiar reluarea unor emisiuni care au adus satisfactie telespectatorilor, in acest fel, daca telespectatorul face parte din „familia postului” isi regaseste asteptarile implinite, a explicat Deac.

Cat despre certitudinea succesului atunci cand investesti in grile de vara, acesta nu este garantat.

„Investitia ce are la baza o strategie pe termen lung, care este sustinuta de o comunicare solida si date furnizate de departamentul de cercetare poate avea sanse mai mari de succes, insa trebuie tinut cont de faptul ca nu intotdeauna banii investitii aduc implicit si succes in domeniul televiziunii”, spune Deac.

Anul acesta, grila de vara a TVR 1 este promovata sub sloganul „Marile competitii sunt la TVR 1”, cu trimitere la cele trei competitii majore transmise de canal: Euro 2008, Formula 1 si Jocurile Olimpice de la Beijing.

In afara de promovarea on-air, care consta in spoturi de autopromovare difuzate in heavy rotation, televiziunea publica a lansat, pentru fiecare competitie in parte, o promovare off air, ce vizeaza publicul tanar care nu este in mod curent consumator, a explicat Demis Ghindeanu, brand manager al TVR 1.

[quote=Razvan Nicolescu, TVR 2]Publicul este mai putin fidel unei statii pe vara si asta ar trebui speculat[/quote]
Campaniile de promovare off-air au in vedere contactul direct dintre mesajul publicitar si publicul tanar, prin prezenta TVR in locatii frecventate de catre publicul tinta. Astfel, in toate marile piete unde a fost transmis Euro 2008, TVR a fost prezent prin materiale publicitare care au comunicat calitatea de post oficial al competitiei.

Echipa TVR 2, avand ca target principal categoria de varsta cuprinsa intre 18 si 49 de ani, a avut in vedere, la conceperea grilei de vara, o strategie prin care sa atraga si alti telespectatori decat cei din perioadele cu consum TV mare, in speranta pastrarii lor in toamna, a spus Nicolescu.

Pe de alta parte, Kanal D simte nevoia sa pastreze senzatia de dinamism si pe timpul verii.

„Fiind un post televiziune inca nou pe piata romaneasca, ce are ca prim obiectiv castigarea de noi telespectatori, grila de vara a Kanal D se bazeaza pe emisiuni dedicate acestei perioade, in formate noi pe piata romaneasca si seriale noi, intr-un ton pe care l-am dorit a fi dinamic si provocator”, a spus Popescu.

Contactati de catre DailyBusiness.ro, oficialii Pro TV si Antena 1 nu au oferit informatii pentru acest articol.

Urmărește Daily Business pe Google News