OUG adoptata marti de Guvern introduce
un nou articol, potrivit caruia „orice achizitionare de spatiu
publicitar televizat nu poate fi facuta de un intermediar decât in
numele si pe seama beneficiarului final al publicitatii televizate”,
iar orice oferte de pret pentru achizitionarea publicitatii
televizate, prezentate de acesti intermediari, vor fi „in mod
obligatoriu confirmate in prealabil in scris cu radiodifuzorul”.
„In scopul obtinerii acestei
confirmari, intermediarii vor prezenta radiodifuzorilor mandatele
scrise acordate de beneficiarii finali ai publicitatii televizate
pentru care solicita ofertele de pret”, se arata in ordonanta,
potrivit Medifax.
Totodata OUG de modificare a Legii
audiovizualului limiteaza la cinci numarul spoturilor publicitare si
de teleshopping izolate pe care le poate difuza zilnic un post de
televiziune si stabileste ca publicitatea la bauturi spirtoase poate
fi difuzata numai in intervalul orar 23.00 – 6.00, mai scrie
Mediafax.
De asemenea, actul normativ introduce
si o prevedere noua, care stabileste ca radiodifuzorii pot difuza in
timpul transmisiunilor sportive minispoturi de publicitate, cu
respectarea simultana a urmatoarelor conditii: durata minispotului sa
nu depaseasca 10 secunde; sa fie maximum trei minispoturi pe repriza,
respectiv maximum sase minispoturi pe transmisiune sportiva in cazul
competitiilor care nu presupun organizarea acestora pe reprize; sa
fie inserate in momentele de intrerupere naturala a jocului; sa fie
insotite pe toata durata difuzarii de un marcaj cât mai vizibil,
constând in majuscula “P” incadrata intr-un cerc cu suprafata
transparenta, având dimensiunile stabilite prin reglementari ale
Consiliului National al Audiovizualului.
Citeste si: Contestatii la noua lege a audiovizualului: Industriile de comunicare, afectate
Legea audiovizualului: Licentele de TV vor fi acordate doar societatilor fara datorii la stat
Legea audiovizualului: Cablistii,
sanctionati cu amenda de 1-3% din cifra afaceri