Editura Publica
Colectia Business
Pret 39 lei
Titlu original: How to write great copy
Cartea intr-un minut:
Cel mai bun mod de a ajunge un copywriter de succes este sa te angajezi intr-o agentie de publicitate si sa lucrezi ani in sir pentru a avea multa experienta. Cei noi invata de la cei cu experienta, neexistand reguli scrise ale meseriei. Autorul si-a propus sa faca un ghid, format din opt reguli, pentru a obtine publicitate de calitate.
Cronica DailyBusiness
Copywriterii sunt „creativii” care preiau aspiratiile comerciale ale clientilor si le transforma in idei „rezonante” pentru consumatori. Regulile nescrise ale meseriei se refera la a spune numai un lucru in mesaj, a folosi numai 6 cuvinte sau mai putine, a nu spune in titlu ceea ce arati in imagine, a nu face jocuri de cuvinte, a arata partea pozitiva, nu pe cea negativa.
Mediile supraglomerate fac ca ideile vizuale simple sa fie cele mai eficiente. Arta scrierii reclamelor nu sta in scris, ci in gandire. Primul lucru pe care il poate face copywriterul este sa-si umple mintea cu informatii, sa invete despre fotografie, montaj, lumini, film, calculatoare, animatie, companii care se ocupa cu gasirea muzicii potrivite, mari nume din istoria publicitatii, curente de design.
Cartea prezinta 8 reguli de copywriting: cunoasterea publicului-tinta pentru a nu irosi timpul comunicand oamenilor nepotriviti; cercetarea pentru a spune numai lucrurile importante; respectarea briefului; relevanta; obiectivitatea; evitarea complicatiilor; folosirea mediului de transmitere intr-un mod eficient; ambitia personala pentru a nu rata oportunitati.
Sine qua non-ul oricarui tip de reclama este sa iasa in evidenta. O alta idee este de a gasi o cale pentru a face lumea sa vorbeasca despre produsele promovate.
Prima regula consta in a afla care e persoana tinta, ce tip de haine poarta si ce obisnuieste sa faca in fiecare seara. Internetul este un mijloc la indemana pentru cercetare. Brieful contine mesajul pe care trebuie sa-l transmiti si tonul comunicarii.
Mesajul este simplu daca reuseste sa capteze atentia intr-un mod cu totul nou. O reclama deosebita se poate face inlocuind anumite cuvinte din vocabular, inversand ordinea cuvintelor, inlaturand un element de design care este in plus. Puterea celor care fac reclame de succes consta in experienta lor si in intelegerea felului in care functioneaza fiecare mediu in parte.
Daca un text nu poate fi citit lejer in timpul alocat pentru a fi transmis la radio, este mai bine sa fie taiat si sa fie pastrat numai miezul. Cum radioul poate sa creeze intimitate, e bine sa creezi momente de liniste sau texturi sonore surprinzatoare.
Posterele reprezinta locul potrivit pentru a realiza ceva original.
Noile mijloace de comunicare reprezinta o noua forma de advertising, care este exemplificata de campanii virale. Un film este postat pe Internet sau trimis pe email, oamenii vorbesc despre el si spun „trimite-mi-l si mie”.
„Publicitatea buna” nu inseamna numai succes comercial si executie stralucita, ci este aceea care ofera mult mai mult decat una standard, care se limiteaza sa raspunda cerintelor briefului.