- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Cum se promoveaza un cinema megaplex: outdoor traditional si radio

05 Jul, 00:01 • andra.gheorghe
Corina Gonteanu este responsabila de marketingul din Romania al Cinema City, cel mai mare operator de cinematografe multiplex din Europa Centrala si de Est. Cum arata strategia operatorului, cati bani aloca pentru promovare, cat au costat deschiderile din mall-urile Cotroceni (primul megaplex din tara) si Sun Plaza, aflati intr-un interviu acordat DailyBusiness.ro.
Cum se promoveaza un cinema megaplex: outdoor traditional si radio

DailyBusiness.ro

: La ce nivel se ridica bugetul de marketing al Cinema City Romania anul acesta?
Corina Gonteanu: Nu avem un buget alocat anual. Nu operam astfel. Pentru fiecare deschidere de cinematograf, in functie de oras si de perioada din an, se aloca cate un buget.

DB: Cheltuielile de marketing implica doar deschiderile?
CG: Nu. Exista cheltuilei recurente, ca de exemplu expunerea pe copertele revistelor de timp liber, pe care le realizam regulat si stim din start cat ne costa. Si mai exista un buget, semnificativ, alocat fiecarei deschideri.

DB: Puteti da un ordin de marime al bugetelor alocate deschiderilor?
CG: Depind foarte mult de preturile de pe piata. Pentru deschiderea unui cinematograf cum este acesta (n.r: Cinema City Sun Plaza), ne-am dorit o campanie outdoor cu, sa zic, 160-170 de panouri. Si in functie de perioada din an si de intelegere, cheltuielile nete cu o astfel de campanie variaza de la 100.000 euro pana la 300.000 euro. Depinde si de unde sunt amplasate panourile. De exemplu, la un cinematograf ca cel din Sun Plaza, unde am mers destul de mult pe locatii din cartier, pentru ca este un cinematograf de proximitate, am cheltuit intre 130.000 euro si 140.000 euro. Dar la Cotroceni, de exemplu, am cheltuit aproape 300.000 euro. Acolo am facut reclama in centrul Capitalei cu niste mash-uri, aveam si Imax-ul si a fost nevoie de expunere in tot orasul, deci depinde foarte mult de strategie.

DB: In afara de outdoor, ce alte medii preferati?
CG: Acum, pentru Sun Plaza am intrat si pe indoor, predominant la metrou, sampling, radio si print.

DB: Pe TV nu?
CG: Numai pentru Imax. TV-ul este un mediu national si cinematograful este geografic, localizat, de unde reiese si faptul ca televiziunea nu este un mediu foarte eficient pentru o campanie de cinematograf. E eficient, de exemplu, intr-o campanie pentru un film, sau a fost eficient pentru noi si l-am utilizat in campania pentru Imax, un punct de reper la care vine si cineva de la Timisoara. Dar la Cinema City Sun Plaza, mai greu.

DB: Cand aveti lansari in provincie, nu ar fi eficient sa folositi si televiziunile locale?
CG: Nu. Pana la urma, e chestiune de penetrare, de reach, iar reach-ul nu este foarte mare pe tv-urile locale. Pentru noi, pilonii principali sunt outdoorul si radioul.

DB: Dintre toate campaniile pentru lansarile operate de Cinema City in Romania, care au fost cele mai costisitoare?
CG: Cinema City din Cotroceni si din Sun Plaza.

DB: Si cat au costat, fiecare?
CG: Mi-e greu sa dau cifre totale, avem si contracte tip barter, pe care nu le cuantificam in bani. Dar pot sa spun, de exemplu, ca valoarea unei campanii radio, intre 3 si 6 saptamani, se ridica la 60.000 euro. In Bucuresti. Pentru ca preturile sunt altele daca intru pe radio pentru Bacau. Acolo vorbim de alt pret pe 30 secunde de spot, e o diferenta ca de la cer la pamant.

DB: Cea mai mare parte a banilor spre ce mediu se indreapta?
CG: Outdoor traditional si apoi radio.

DB: Doar outdoor traditional?
CG: Da, nu prea folosim ecrane cu LED sau alte asemenea tehnologii.

DB: De ce ?
CG: Calitatea imaginii nu este chiar cea pe care ne-o dorim.

DB: Chiar si pe ecranele de pe magazinul Cocor, de exemplu?
CG: Daca vorbesti de un cinematograf unde definitorie este calitatea imaginii, ecranele cu LED-uri nu transmit subliminal mesajul real al imaginii de cinema. Cinematograful se vede excelent, si daca eu pun o reclama care se vede mai putin decat excelent, ma impusc in picior. Dar ne gandim ca este unul din canalele pe care vrem sa le folosim in viitor, nu pentru deschideri, ci pentru campanii neconventionale. Suntem in discutii cu cativa furnizori.

DB: Nu v-ati gandit sa va faceti business-ul propriu de outdoor?
CG: Nu. Ne gandim cand, cum, daca va merita sa cumparam o retea de spatii publicitare, deci sa avem un spatiu fix. Dar in sensul in care vom cumpara de la furnizori utilizarea anuala, nu vom instala noi panouri. Directia asta nu face parte din linia noastra de business. Business-ului de cinema, exhibitie, publicitate si distributie, i se alatura lucruri incidente care sprijina activitatea principala. A gestiona spatii publicitare care nu sunt in cinema nu face parte din business-ul nostru.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Ministrul Apărării, Angel Tîlvar: „Execuţia bugetară pe anul trecut se apropie de 100%. Banii au fost cheltuiţi bine şi pe priorităţi”
Ministrul Apărării, Angel Tîlvar: „Execuţia bugetară pe anul trecut se apropie de 100%. Banii ...
România ocupă primul loc în Uniunea Europeană la rata sărăciei și excluziunii sociale, arată un raport al Băncii Mondiale
România ocupă primul loc în Uniunea Europeană la rata sărăciei și excluziunii sociale, arată ...
Donald Trump solicită ţărilor NATO să cheltuiască 5% din PIB pentru apărare
Donald Trump solicită ţărilor NATO să cheltuiască 5% din PIB pentru apărare
Cum să folosești coaja de lămâie și oțetul pentru a-ți menține casa curată. Trucurile utile pe care trebuie să le testezi
Cum să folosești coaja de lămâie și oțetul pentru a-ți menține casa curată. Trucurile utile ...
Generația Beta. Copiii născuți între 2025 și 2039 vor experimenta o viață total diferită. Marchează începutul unei noi ere
Generația Beta. Copiii născuți între 2025 și 2039 vor experimenta o viață total diferită. Marchează ...
Primăria din România care a anunțat o bonificație de 10% pentru cei care și-au plătit taxele și impozitele
Primăria din România care a anunțat o bonificație de 10% pentru cei care și-au plătit taxele și ...
Care sunt singurele vouchere ce au scăpat de tăierile din ordonanța ”trenuleț”. Ce primești cu ajutorul lor
Care sunt singurele vouchere ce au scăpat de tăierile din ordonanța ”trenuleț”. Ce primești ...
Ordonanţa-trenuleţ are efecte neaşteptate. Absolvenţii de rezidenţiat care devin medici specialiști în 2025 nu vor putea să se angajeze în spitale și instituții publice
Ordonanţa-trenuleţ are efecte neaşteptate. Absolvenţii de rezidenţiat care devin medici specialiști ...
Prognoza meteo 8 ianuarie 2025. Temperaturi ridicate în mai multe zone ale țării
Prognoza meteo 8 ianuarie 2025. Temperaturi ridicate în mai multe zone ale țării
Toți șoferii trebuie să facă asta în 2025, altfel riscă amenzi usturătoare: „Se poate face din luna martie”
Toți șoferii trebuie să facă asta în 2025, altfel riscă amenzi usturătoare: „Se poate face ...
Tragedie în lumea medicală. Andreea, o asistentă de 28 de ani, s-a sinucis. Fetița ei de trei ani a rămas fără mamă
Tragedie în lumea medicală. Andreea, o asistentă de 28 de ani, s-a sinucis. Fetița ei de trei ani ...
Ce nu au voie să facă românii în fața propriei case. Amenda poate depăși 1.000 de lei
Ce nu au voie să facă românii în fața propriei case. Amenda poate depăși 1.000 de lei
Ce bani primești la pensie în Germania dacă ai avut un salariu de 3500 de euro brut pe lună
Ce bani primești la pensie în Germania dacă ai avut un salariu de 3500 de euro brut pe lună
Zodiile norocoase: Care sunt cele mai probabile semne să câștige la Loto în 2025
Zodiile norocoase: Care sunt cele mai probabile semne să câștige la Loto în 2025
Cum să economisim cât mai mult în 2025. Sfaturi de la un specialist în educație financiară: „Primul pas este să ne stabilim un obiectiv financiar”
Cum să economisim cât mai mult în 2025. Sfaturi de la un specialist în educație financiară: „Primul ...
Contestație bombă! Ordonanța Trenuleț ajunge la Avocatul Poporului. Sindicatele atacă înghețarea pensiilor
Contestație bombă! Ordonanța Trenuleț ajunge la Avocatul Poporului. Sindicatele atacă înghețarea ...
Tesla revoluționează piața imobiliară! Elon Musk lansează locuința viitorului
Tesla revoluționează piața imobiliară! Elon Musk lansează locuința viitorului
Ce se întâmplă pe piața imobiliară în 2025. Prețurile apartamentelor și caselor cresc din ce în ce mai mult
Ce se întâmplă pe piața imobiliară în 2025. Prețurile apartamentelor și caselor cresc din ce ...