In Romania, 67% dintre romani au spus ca au observat mesajele de consum responsabil in reclamele brandurilor din portofoliul Ursus Breweries, iar 62% dintre cei care au raspuns au fost constienti de prezenta lor pe ambalajele produselor.
In ceea ce priveste perceptia mesajelor de consum responsabil atat la nivel european, cat si la nivel local, Mihai Barsan, vicepresedinte de marketing al Ursus Breweries, sustine ca acestea au fost retinute in mod diferit:
„Studiul a relevat diferentele de perceptie ale mesajelor intre consumatorii din piete diferite. Daca in Slovacia mesajele care avertizeaza in privinta interzicerii consumului de alcool de catre minori au fost percepute de mai multi consumatori, principalul mesaj pe care polonezii si-l amintesc este ‘Nu conduce daca ai baut alcool’. Acelasi mesaj este la fel de bine perceput si de catre consumatorii din Romania”, a spus acesta.
In Romania, 69,3% dintre cei care constientizeaza prezenta mesajelor de consum responsabil in comunicarile comerciale pot rememora cel putin inca un mesaj vazut pe un alt suport, iar 56,8% dintre cei care constientizeaza prezenta mesajului ”Nu conduce daca ai baut” sunt, de asemenea, constienti de prezenta mesajului in comunicarile comerciale si pot rememora cel putin inca un alt mediu in care au vazut acest mesaj.
Raportul de monitorizare SABMiller Europa a fost derulat in perioada noiembrie 2011 – ianuarie 2012 de companiile independente Ebiquity si KPMG, fiind studiate materiale de comunicare comerciala si produse SABMiller din Cehia, Ungaria, Italia, Olanda, Polonia, Romania, Slovacia, Spania (Insulele Canare) si Marea Britanie. Pentru a studia relevanta mesajelor de consum responsabil au fost intervievati in total 4.471 de consumatori.
Numarul persoanelor intervievate in Romania este de 1.058 consumatori, dintre care 633 barbati si 425 femei.
Ursus Breweries este parte din grupul SABMiller. Ca parte a procesului de autoreglementare, compania a dezvoltat o politica de comunicare comerciala prin care se obliga ca pe eticheta fiecarui produs sau in fiecare comunicare sa se regaseasca mesaje ce promoveaza comportamentul responsabil.
Conform raportului de automonitorizare, 92,3% dintre comunicarile comerciale ale Ursus Breweries Romania contin mesaje de consum responsabil in conformitate cu standardele impuse de SABMiller, iar 91,36% dintre produsele companiei fac trimitere catre mesaje care atentioneaza consumatorul in privinta consumului iresponsabil de alcool.
SABMiller este fondator al Forumului European pentru Alcool si Sanatate si una dintre principalele companii de bere din lume, cu participatii in societati producatoare de bere sau acorduri de distributie pe 6 continente.
La nivel european, campaniile publicitare derulate de SABMiller au obtinut o rata de conformitate cu normele de aplicare a mesajelor de consum responsabil adoptate la nivelul grupului de 98%. In privinta ambalajelor, 97,47% dintre produsele analizate au fost declarate conforme cu acestea.