Miercuri la sediul SRTv a avut loc o
intalnire intre reprezentantii Televiziunii Romane si cei ai
partidelor politice si ai aliantelor care participa la campania
electorala, pentru stabilirea programului emisiunilor electorale, a
conditiilor tehnice si alocarea timpilor de emisie, pentru fiecare
partid si emisiune in parte.
La intalnire au participat
reprezentantii ARD, USL si UDMR. Reprezentantii PP-DD au anuntat in
prealabil ca nu vor putea participa la discutii, urmand sa accepte
rezultatul negocierilor.
in cadrul discutiilor, reprezentantii
ARD nu au fost de acord cu oferta SRTv privind zilele de difuzare a
emisiunilor de dezbatere electorala. Propunerile lor au fost respinse
de reprezentantii celorlalte partide politice prezenti la negocieri,
UDMR si USL.
In aceste conditii, pe parcursul campaniei
electorale pentru alegerile parlamentare, ramane in vigoare
propunerea SRTv privind programul emisiunilor electorale.
Campania electorala la posturile de
radio si de televiziune, publice si private, inclusiv de televiziune
prin cablu, incepe pe 9 noiembrie, ora 0.00, si se incheie in ziua de
8 decembrie, ora 7.00, potrivit unei Decizii a Consiliului National
al Audiovizualului.
Decizia a fost elaborata de CNA avand
in vedere dispozitiile Legii nr. 35 din 13 martie 2008 pentru
alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului – in special capitolul 7
din aceasta lege referitor la campania electorala – si cele ale
Hotararii Guvernului nr. 890/2012 privind stabilirea programului
calendaristic din cuprinsul perioadei electorale.
Decizia mai prevede ca, pentru
reflectarea desfasurarii campaniei electorale si a activitatilor de
propaganda electorala, radiodifuzorii pot realiza si difuza numai
urmatoarele tipuri de emisiuni: „de promovare electorala”
si „de dezbatere electorala”.
In emisiunile de promovare electorala,
candidatii (si reprezentantii lor) isi promoveaza propria
candidatura, programele politice si activitatile de campanie
electorala. in situatia transmiterii in direct a unor activitati de
campanie, acestea se vor incadra in timpii de antena acordati
fiecarui competitor electoral.
Emisiunile de promovare electorala
trebuie sa fie marcate pe toata durata desfasurarii lor cu sintagma
„publicitate electorala”.