Pentru studiu au fost analizate peste 600 de surse media, variante online ale ziarelor, cotidienelor, ale televiziunilor sau site-uri de stiri exclusiv online. In topul celor mai active publicatii care au scris despre industria telecom se mai regasesc nume precum Hotnews.ro, Financiarul.com sau JurnalulNational.ro.
MediaIQ, firma care a realizat studiul, este lansata in februarie de Alin Zainescu, cu experienta de 10 ani in comunicare si relatii publice. Acesta este si unic actionar al firmei. Daniel Enache, care detine fondul de investitii Thousand Tiny Tigers, s-a ocupat de partea de implementare, software si IT in acest proiect.
Operatorul Vodafone Romania domina topul in ceea ce priveste vizibilitatea in presa autohtona, cu peste 2.700 de aparitii in 196 de surse media. Vodafone a inregistrat o crestere a numarului de mentiuni in presa de peste 70% fata de perioada precedenta.
Cea mai mare companie de telefonie din Romania nu detine primul loc cand vine vorba de numarul de articole scrise in presa electronica romaneasca. In ultimele sase luni, operatorul Orange Romania ocupa pozitia a doua „in gura presei”, cu 2.266 de aparitii in 199 de surse media. Evolutia Orange este de aproximativ 30% fata de perioada precedenta.
Medalia de bronz ii revine Romtelecom, liderul pietei de telefonie fixa, cu 1.827 de articole aparute in 165 de surse media. La foarte mare distanta se afla Cosmote cu putin peste 1.000 de aparitii.
Ultimele trei locuri revin RCS&RDS, companie detinuta de omul de afaceri Zoltan Teszari (626 aparitii in presa autohtona), UPC (451 articole) si Zapp (245 aparitii). Pozitia Zapp in media este fireasca dupa preluarea si practic „inghitirea” de catre Cosmote din octombrie anul trecut.
„Rezultatele monitorizarilor si analizelor MediaIQ nu vorbesc nici despre valoarea bugetului media, nici despre creatia publicitara. Vorbesc despre puterea imaginii unui brand in media autohtona”, spun reprezentantii Media IQ.