Agentia manageriata de Crenguta Rosu si de partenerul sau Teodor Frolu este activa de circa 15 ani pe piata de PR, si s-a impus ca business care se implica pe termen lung in colaborarea cu clientii carora le ofera servicii de relatii publice.
Criza financiara a impus insa, pe intreaga piata de PR, masuri speciale, prin care agentiile isi mentin nivelul de business. Iar una dintre masurile anti criza la care DC a apelat este abordarea de si de proiecte pe termen scurt, acesta fiind, conform sefei DC, unul din elementele care vor evita necesitatea unor masuri care sa afecteze angajatii.
„Strategia noastra a fost aceea de a monitoriza mai atent costurile, de a ne stradui sa fim ‘mana mai stransa’. Uneori devii uluit de ce inseamana micile economii pe care le poti face, si care adunate se transforma in sume relativ semnificative. Al doilea lucru a fost sa ne ducem si pe proiecte one shot, ceea ce pana acum nu facusem. Ne-am hotarat ca elementele care privesc echipa sa fie ultimele pe care sa le atingem”, a explicat Rosu.
Echipa DC Communication are in prezent 32 de persoane, numar care, spune sefa agentiei, va ramane constant anul acesta.
„Nu avem in plan angajari in acest moment, echipa are proiecte si mai poate lua proiecte”, a afirmat Rosu.
DC Communication a fost cea mai profitabila agentie de relatii publice din Romania anul trecut, cu un castig de 400.000 euro, la o cifra de afaceri de circa 2 milioane euro. Potrivit Crengutei Rosu, business-ul a inregistrat o scadere de 10% a veniturilor in primul semestru al acestui an. Insa, dupa cum sustine Crenguta Rosu, situatia se poate schimba pana la finalul anului.
„Am avut situatii in care bugetasem la inceputul anului cresteri de nu stiu cat, pentru ca pe hartie, proiectele asa aratau. Si nu pe new business, ci pe proiectele incheiate cu clientii existenti. Pe parcursul anului se mai intamplau insa schimbari de strategie, amanari, intoarceri, care, la sfarsitul anului, cand trageai linia, constatai ca… ai visat. Tot experienta mi-a aratat ca uneori performantele din primele 6 luni sunt cu totul altfel decat cele din urmatoarele 6 luni”,a explicat Rosu.
Fondata in 1995, DC Communication are in portofoliu clienti ca Nokia, Michelin Romania, Romtelecom sau Mobexpert.