“Compania noastra nu poate fi de
acord sa continue difuzarea canalelor Discovery, cu plata unor tarife de 3 ori
mai mari decat cele pentru alte canale similare, pentru toti abonatii sai, in
conditiile in care cota medie de audienta a canalelor Discovery este de aproximativ
1%. Nu putem accepta principiul: 1% doresc si 100% platesc”, se arata intr-un
comunicat al RCS & RDS.
“Intrucat tarifele Discovery au
fost intotdeauna in dolari americani, desi abonamentele noastre sunt platite in
lei, sumele solicitate de grupul Discovery, numai pentru Romania, au crescut continuu de-a lungul
anilor, indiferent de criza economica sau de ratele de schimb valutar”, spun
oficialii companiei.
Astfel, echivalentul in lei al
sumelor din 2012 este de 2 ori mai mare decat al celor din 2008, adica o crestere cu 100% in 4 ani, potrivit
sursei citate.
“Argumentele legate de criza
economica, de scaderea puterii de cumparare a consumatorilor sau de impactul
ratei de schimb valutar, nu au fost niciodata acceptate de grupul Discovery. In
ultimele saptamani, grupul Discovery a acceptat pentru prima data sa discute
despre anumite concesii, dar acestea nu rezolvau problemele de fond, venind
doar in perspectiva intreruperii difuzarii canalelor sale la terminarea
contractului”, sustine distribuitorul.
Pe de alta parte oficialii
Discovery Networks afirma ca pana in
prezent, RCS a respins toate ofertele lor comerciale, drept urmare nu s-a putut
ajunge la un nou acord.
“Precizam ca nu am cerut, in
niciun moment al negocierilor, cresterea tarifelor pentru distributia canalelor
noastre. Chiar si in aceste conditii, operatorul a facut deja schimbari in
grila sa de programe din Romania, eliminand Discovery World din toate pachetele
sale, precum si TLC si Animal Planet din unele dintre pachete, fara sa ne
informeze sau sa trimita notificari abonatilor sai in prealabil”, spun cei de
la Discovery, potrivit Mediafax.
Si totusi, RCS transmite ca nu
poate accepta pozitia grupului Discovery, care, “in plina criza economica
mondiala, solicita sa i se garanteze un anumit nivel de venituri, indiferent de
calitatea emisiunilor canalelor sale, de vechimea acestora, de numarul de repetari
si de volumul publicitatii transmise de canal, in dauna emisiunilor
propriu-zise”, conform comunicatului companiei.
“Grupul Discovery a refuzat
propunerea noastra de a crea un pachet distinct, care sa contina toate canalele
sale, la un tarif stabilit de Discovery, pachet disponibil abonatilor interesati,
dar fara costuri nejustificate pentru abonatii care nu il solicita”, mai
transmite RCS.
RCS&RDS
a scos vineri dimineata, de pe platforma sa de satelit Digi, televiziunea
Discovery Channel, asta dupa ce pe 20 noiembrie si Digi, operatorul de cablu
din Ungaria detinut de compania de telecomunicatii romaneasca RCS&RDS, a
scos acest post din ofertele de cablu analog.
Mai multe persoane au protestat fata de decizia operatorului de cablu, semnand, in numar de aproape 11.000, in mai putin de trei zile, petitia online „Vrem Discovery pe RCS&RDS”