Cele doua reclame la produse cosmetice au fost interzise dupa ce Jo Swinson, parlamentar britanic, a facut o plangere la ASA din cauza ca imaginile era prelucrate digital.
Swinson a inaintat o plangere catre ASA in care precizeaza ca reclamele la fondul de ten Teint Miracle de la Lancome si cel de Maybelline, The Eraser, sunt inselatoare deoarece fotografiile care ar trebui sa ilustreze calitatile produselor au fost prelucrate digital. Dupa ce au efectuat investigatiile proprii, reprezentantii ASA au interzis reclamele in forma lor actuala.
Reprezentantii L’Oreal au admis ca fotografiile pentru reclama la Maybelline, in care apare Christy Turlington, „au fost retusate digital”. Totusi compania a specificat ca, in pofida acestor prelucrari digitale, reclama „ilustra corect rezultatele pe care produsul le-ar putea genera”, relateaza [url= http://www.mediafax.ro/life-inedit/de-ce-au-fost-interise-doua-reclame-cu-top-modelul-christy-turlington-si-julia-roberts-8533312/]Mediafax[/url].
In ceea ce priveste reclama pentru Lancome, in care aparea Julia Roberts, compania a declarat ca fotografiile actritei au fost facute de Mario Testino, un fotograf foarte apreciat, care a folosit diferite stiluri de ecleraj, tocmai pentru a diminua vizibilitatea imperfectiunilor vedetei.
Pe de alta parte, reprezentantii L’Oreal au mai subliniat ca in procesul de post-productie a fotografiilor nu au fost modificate caracteristici direct relationate cu produsele si calitatea lor. Ei au mai spus ca imaginea este deosebit de frumoasa datorita faptului ca Julia Roberts are o piele sanatoasa si stralucitoare iar fotografia este „aspirationala”.
Desi L’Oreal a explicat exact care sunt tehnicile digitale folosite in post-productie, membrii ASA au spus: „Pe baza dovezilor pe care le-am primit, nu am putut concluziona ca imaginea din reclama ilustra corect efectul pe care l-ar putea avea produsul si nici ca nu este rezultatul unor exagerari obtinute prin tehnici de post-productie”.