„In 2007, oricine isi putea facea un astfel de business, cred ca erau 500 de studiouri in Romania, pe putin. Cum pleca de printr-o televiziune cate un producatoras sau un reporteras, isi facea cate o casa de productie. Dupa 2009, nu au ramas mai mult de 20 de case importante. Cel mult. Poate nici 10”, a declarat antreprenorul.
De ce nu le-a mers afacerea? Nu poti sa speri la bani fara infrastructura, o locatie buna si tehnica de calitate.
„Ok, tu poti sa spui ca ai un calculator acasa, esti mare grafician si faci spoturi. Unu la mana, nu-ti iese, doi la mana, nu ai un producator langa tine si nu stii cat de important e, trei la mana, niciodata un client nu o sa bata la usa unei garsoniere”, explica Popescu.
Activitatea de productie derulata de Sud-Est Production a generat anul trecut venituri cuprinse intre 350.000 si 400.000 euro, potrivit lui Sorin Popescu, care se asteapta la o scadere si in 2010.
Sud-Est Production este un business independent, fondat de Popescu in 2006, dupa 10 ani de experienta in productie la Pro TV, GMP si B1 TV. Casa de productie are in portofoliu clienti ca Domo, Porsche, Hyundai, Bosch, Wizzair, Bonduelle, Margaritar, Marex, Toshiba, Radiocom, Otp Bank, BCR, Samsung, Mentos, Fruitella, Howard Johnson sau Suzuki.
Evaluata la circa 20-25 milioane euro in 2008, productia de spoturi publicitare a pierdut circa 30-50% in 2009. Printre cele mai importante business-uri de profil din Romania se numara Saga Film sau Factor.
Cititi aici un interviu acordat DailyBusiness.ro de catre Sorin Popescu: Criza doboara rangul: Unele banci reiau spoturi publicitare vechi. Inainte, asa ceva nu se practica