- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

De ce isi face Dancu trust de presa: Simplu business sau intentii politice?

23 May, 15:51 • marian.rujoiu
Achizitia mai multor institutii de presa si intentia formarii unui grup mass-media condus de social-democratul de la Cluj, Vasile Dancu, naste semne de intrebare, atat in mediul politic cat si in cel de afaceri. In timp ce sociologul sustine ca este vorba doar de o achizitie in scop de business, politologul Cristian Pirvulescu pune la indoiala acest lucru.
De ce isi face Dancu trust de presa: Simplu business sau intentii politice?

Vasile Dancu, presedintele Institutului Roman pentru Evaluare si Strategie (IRES), a declarat pentru DailyBusiness.ro ca investitia initiala, pentru crearea trustului de presa din Transilvania se ridica la cateva milioane de euro, iar in prezent institutiile media pe care le-a achizitionat impreuna cu alti investitori, trec printr-un proces de audit.

„Suntem in faza de evaluare economica si a proiectelor jurnalistice. Facem o evaluare a oamenilor din redactii, care nu pot fi tratati ca niste saci de cartofi”, a mai spus Dancu, adaugand ca evaluarea institutiilor achizitionate va fi finalizata in 30 de zile, dupa care se trece la perioada de proiectare si integrare a business-ului. Social-democratul a precizat ca brandul si noile grile de programe vor fi lansate in octombrie.  

Grupul de presa ar putea fi listat la Bursa

Mai mult, presedintele IRES a adaugat ca, daca totul merge conform proiectului, grupul de presa ar putea fi listat, in viitor la Bursa.

In ceea ce priveste suma totala cu care investitorii vor contribui la crearea noului grup de presa,  Dancu a spus ca „atunci cand vom fi listati pe Bursa, vom arata exact suma investita”, spunand ca, mai intai „vrem sa aratam proiectul, noile grile si filozofia grupului”.

In ceea ce priveste denumirea pe care o va avea noul trust de presa, Dancu a spus ca  „avem mai multe variante”, iar hotararea urmeaza sa fie luata „dupa ce facem proiectul”, printre variantele luate in calcul fiind numele deja cunoscute ale posturilor de televiziune Transilvania Channel sau NCN Cluj.

Social-democratul a adaugat ca isi doreste ca trustul sa fie un exemplu de business, prin constructia unei prese de calitate, afirmand ca esecul mass-mediei este cauzat nu de criza economica, ci de problemele de adaptabilitate.

„Va fi un proiect de business, in care vom pastra insa calitatea”, a mai spus Dancu, adaugand ca pentru aceasta va apela la consultanti straini din SUA si Germania care au experienta trecerii prin criza si a integrarii business-urilor de media.

Investitorul este de parere ca nu exista o criza generala a presei, dar ca multe business-uri locale au functionat ca trompete politice.

Vasile Dancu a mai spus ca grupul va fi un integrator de business, apreciind ca in mass-media locale este  „mult loc pentru presa de calitate. Nu merg pe ideea de competitie”.

In ceea ce priveste implicatiile politice ale formarii grupului de presa, Dancu a precizat ca  „niciun proiect care implica politicul, nu poate fi un business”, adaugand ca „nu mai am nicio legatura cu politicul”.

„Nu am partipriuri ideologice. Aici nu e vorba doar de banii mei, ci si ai altora. Niciun actionar nu poate proceda altfel, pentru ca e vorba de business. Proiectul este al meu, dar vom gasi dusmani comuni”, a mai spus Dancu, referindu-se la asocierea ci Ioan Rus si Arpad Paszkany.

Acesta a mai spus ca nu crede ca propaganda facuta de un partid este un business pentru o comunitate, iar credibilitatea politica nu poate fi integrata intr-o afacere.

Pe de alta parte, Dancu a adaugat ca grupul de presa va difuza, in timpul campaniei electorale, publicitate politica, dar „va fi gandita la un echilibru in echilibrul cu business-ul”, apreciind ca in timp ce alegerile au loc din patru in patru ani, o afacere de media trebuie sa mearga bine in fiecare zi. 
 
In acelasi timp, analistul politic Cristian Pirvulescu a declarat pentru DailyBusiness.ro ca nu crede ca media este o afacere.
[quote=Cristian Pirvulescu, analist politic]Nu cred ca oamenii de afaceri intra intr-un proiect media pentru profit, ci pentru ca vor protectie, iar media asigura protectie cel putin pentru o perioada[/quote]
Acesta a mai spus ca infiintarea unui trust media in plina criza economica si inainte cu un an de campania electorala, te duce cu gandul ca ar putea sa existe si un interes politic, Pirvulescu precizand insa ca aceasta este o simpla speculatie.

„Nu putem uita ca Dancu si Rus nu au demisionat din PSD, iar Arpad Paszkany este un apropiat al PDL”, a adaugat analistul politic.

Presedintele Institutului Roman pentru Evaluare si Strategie (IRES), Vasile Dancu, fostul ministru al Internelor, Ioan Rus si finantatorul clubului CFR Cluj, Arpad Paszkany au preluat mai multe institutii media din Transilvania in jurul carora intentioneaza sa construiasca in grup de presa regional.

Grupul media, care va fi condus de Dancu, va include, pentru inceput, televiziunile NCN si Tranislvania Channel, coridianul Mesagerul de Cluj, saptamanalul Servus Cluj si portalul online Citynews.

Urmărește Daily Business pe Google News