Consumatorul roman se gandeste astazi de 10 ori inainte de a scoate banii. Iar daca poate sa si incerce inainte ceea ce cumpara, cu atat de mai bine. Zona de expertiza a BrandsOn, field marketing, are legatura cu aceasta realitate. Compania a acoperit bine anul acesta zona punctului de vanzare: a realizat 48 actiuni de degustare de produse si 75 de activitati complexe la punctul de vanzare. In plus, a mai coordonat 80 de lansari de produse si 25 de actiuni de tip street marketing si door-to-door.
Clientii sunt un activ important: printre companiile care apeleaza la serviciile BrandOn se numara multinationale ca Unilever sau Cosmote, acesta din urma fiind un client comun cu theGroup, prin agentia de media Media Investment.
Pretul platit de Zoltan Szigeti a fost unul destul de scazut, au apreciat pentru DailyBusiness.ro surse din piata, plecand in rationament atat de la profitul mic al BrandsOn in 2009 – 100.000 euro – , precum si de la faptul ca pe intreaga piata, deci si la theGroup, problemele cu cash-flow-ul sunt o realitate suparatoare.
Desi veniturile si cota de piata o propulseaza printre jucatorii importanti din zona de marketing, BrandsOn a avut pana acum o vizibilitate scazuta in presa. Marian Dumitrescu a fost directorul de marketing al jucatorului din cosmetice Coty Romania din 2003 pana la mijlocul lui 2008, cand a intrat in business-ul BrandsOn.
Holdingul theGroup, pe de alta parte, se numara printre companiile cu cea mai rapida si constanta crestere din peisajul media autohton.
Fondat in 2005 de Zoltan Szigeti – fost head of country al Ogilvy&Mather Romania – impreuna cu Mihaela Nicola – fost presedinte al Ogilvy&Mather – grupul de comunicare independent theGroup a raportat venituri de peste 100 milioane de euro in 2008.
theGroup este in prezent unul dintre cele mai extinse business-uri de comunicare din Romania, cu agentii specializate in creatie, media, relatii publice, productie, marketing experiential si evenimente speciale.
Media Investment, afacerea de media planning si buying de sub umbrela theGroup, a ocupat, in 2008, pozitia a doua in topul celor mai profitabile business-uri de media. Agentia a inregistrat un profit de 1,6 milioane euro in 2008, cu 46% mai mic fata de 2007, cand se ridicase la circa 3 milioane euro.
Cifra de afaceri a Media Investment a scazut usor in 2008, cu 4 procente, de la 31,5 milioane euro in 2007, la 30 milioane euro anul trecut.
Piata de publicitate ar putea scadea cu pana la 15% anul viitor, conform specialistilor.