Agentiile care activeaza in cercetarea de marketing se numara printre norocosii carora criza le-a marit volumul de business, considera Teodorescu.
Fidelizarea si atragerea de noi consumatori nu poate fi eficienta fara o cercetare solida de marketing. Fie ca este vorba de una calitativa, ca cea etnografica, care intra in „universul” consumatorului, incercand sa plaseze produsul in mediul celui care urmeaza sa il cumpere, fie ca este o cercetare clasica, bazata pe instumente cantitative, ca interviul sau focus grupul.
Insa marketerii, cei care comanda si se folosesc mai departe de cercetare, au nevoie de ceva mai mult decat un bagaj de date, de multe ori neinterpretate.
„Apreciez o agentie care isi acorda timpul de a intelege cu adevarat care este intrebarea care sta la baza cercetarii si ne recomanda metodologia adecvata. Sa nu faca doar rapoarte, sa acorde consiliere, sa interpreteze datele. Sa ne ofere un fir rosu care sa ne ajute mai departe”, explica directorul de marketing Fabryo.
Un alt „repros” adus de Teodorescu firmelor de research este lipsa recomandarilor si formularile vagi, la care se adauga, de multe ori, prezentarea unui raport „mulat” artificial pe ce isi doreste clientul, fara ca datele sa fie neaparat cele mai folositoare.
„Se intampla sa fie furnizate rapoarte care suna bine, se muleaza pe asteptarile clientului, insa informatiile prezentate sa fie irelevante”, sustine Teodorescu.
„Noi (n.r – clientii) suntem comozi, ne obisnuim cu niste sabloane. Consider ca este treaba agentiei de cercetare sa vina cu ceva nou”, a conchis directorul de marketing Fabryo.
Stefan Teodorescu a fost unul dintre speakerii evenimentului Marketing Research 2010, organizat joi (26 noiembrie) de portalul de marketing Smark.