Suma tranzactiei nu a fost facuta publica.
HowStuffWorks este accesat lunar de 11 milioane de vizitatori unici, numar care a crescut cu 25% in ultimul an. Pe langa echipa editoriala care creeaza zilnic segmente de continut, HowStuffWorks utilizeaza drepturile digitale in exclusivitate pentru mai bine de 30 000 de carti, 800 000 de imagini si 180 000 de harti.
In cadrul tranzactiei cu HowStuffWorks, Discovery Communications va cumpara un portofoliu de alte proprietati digitale, care completeaza brand-urile Discovery, inclusiv evaluari si cronici profesioniste de pe ConsumerGuide.com, o baza de harti digitale, proprietatea GeoNova Group (fostul MapQuest Publishing), si QuickCompliance, o companie de educatie medicala.
Prin HowStuffWorks, Discovery Communications va detine si un capital minoritar in HSW International, o entitate separata, tranzactionata public, care detine drepturile de limba locala asupra continutului si brand-ului HowStuffWorks in Brazilia si China.
HowStuffWorks si aceste active suplimentare vor deveni o filiala a Discovery Communications.
Se estimeaza ca acest contract urmeaza sa fie finalizat pana la sfarsitul lui 2007, dupa ce vor fi primite toate aprobarile necesare. Pentru aceasta tranzactie, Discovery Communications a apelat la servicii de consultanta din partea Lehman Brothers si Debevoise & Plimpton LLP, iar HowStuffWorks – la servicii de consultanta oferite de Allen & Company si Alston + Bird LLP.
HowStuffWorks va continua sa aiba sediul in Atlanta, Georgia, iar actionarii sai actuali isi vor mentine o pozitie semnificativa in cadrul HSWI. Discovery Communications intentioneaza sa incheie un acord de licenta care sa ofere anumite drepturi HSW International in Brazilia si China, se arata intr-un comunicat de presa.
Site-ul care urmeaza sa fie achizitionat de Discovery, a primit mai multe Premii Webby, a fost inclus pe lista revistei Time „25 Site-uri Web Fara De Care Nu Putem Trai” din 2006 si 2007, precum si pe lista PC Magazine „Cele mai importante 100 Site-uri Web”, pe care site-ul a fost nominalizat de patru ori, ultima data in 2007. Echipa de management a HowStuffWorks este condusa de CEO Jeff Arnold, fondator al WebMD si The Convex Group.
HowStuffWorks a fost fondat in 1998 de Marshall Brain, profesor la Universitatea Statului Carolina de Nord, are sediul central in Atlanta, Georgia, si este o filiala a The Convex Group, o companie de media si tehnologie, din 2003.
Discovery Communications este compania numarul 1 in lume in productia de programe documentare, are un public de peste 1,5 miliarde de persoane, din circa170 de tari. Prin televiziune si media digitale, Discovery insumeaza mai bine de 100 de canale la nivel mondial, incluzand Discovery Channel, Animal Planet, Discovery Science si Discovery HD.
Discovery Communications este proprietatea Discovery Holding Co., Advance/Newhouse Communications si a lui John S. Hendricks, fondatorul si presedintele Discovery.