In paralel cu investigatia aflata in derulare, autoritatea romana de concurenta a efectuat o evaluare preliminara a angajamentelor formulate de FRF si LPF in vederea remedierii problemelor care ar putea constitui incalcari ale legislatiei nationale si comunitare in domeniul concurentei.
FRF a vandut la finalul lui 2009 drepturile de difuzare a meciurilor echipei nationale de fotbal cu circa 2 milioane euro, in timp ce LPF a vandut in 2008 drepturile TV pentru meciurile din Liga 1 cu 102 milioane euro, consortiului Antena 1 – RCS&RDS.
„Scopul principal urmarit de Consiliul Concurentei prin acceptarea de angajamente este acela de a rezolva cu rapiditate si eficient o problema survenita in piata ca urmare a unui comportament anticoncurential al unei intreprinderi. Totodata, prin acceptarea acestora avem in vedere impiedicarea repetarii unor practici anticoncurentiale, imbunatatirea mediului concurential si realizarea unei economii de procedura prin reducerea duratei si a costului unei investigatii”, a declarat Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei.
Autoritatea romana de concurenta invita persoanele fizice sau juridice interesate de modalitatea in care sunt vandute drepturile comerciale asupra competitiilor fotbalistice sa transmita punctul de vedere cu privire la angajamentele propuse de FRF si LPF.