„Printre cele mai notabile efecte ale crizei economice, mentionam scaderea sau suspendarea bugetelor alocate activitatilor de branding, o atitudine mai ezitanta decat in perioada premergatoare crizei economice din partea companiilor client si amanarea sau chiar anularea unor proiecte”, a afirmat reprezentantul agentiei.
„Credem ca domeniile mai putin afectate de criza economica din punct de vedere al investitiilor in branding sunt FMCG, pharma si IT”, a adaugat Dumitru, subliniind ca acestea sunt si sectoarele din care Redwine va incerca sa atraga clienti in 2009.
In prezent, Redwine lucreaza cu circa 4-5 clienti, iar anul acesta isi propune sa atraga alti aproximativ 10, companii medii si mari, potrivit directorului agentiei, care a estimat veniturile Redwine pe 2009 la circa 100.000 euro, fara sa precizeze nivelul cifrei de afaceri obtinuta in 2008.
Printre clientii pentru care agentia a dezvoltat proiecte de branding se numara: AIESEC, Avec Plaisir, Covalact, Fuchs Condimente Romania sau Snack Attack.
Redwine este agentie independenta de strategie si design de brand, lansata oficial pe piata locala la inceputul lui 2008, cu 7 angajati in prezent, echipa urmand sa creasca pana la 9-10 membri pana la finele anului, potrivit lui Dumitru.
Concurentii directi ai agentiei, pe o piata de branding estimata in 2008 la circa 5 milioane euro, sunt – conform oficialului Redwine – circa 10 agentii de branding ce activeaza pe piata din Romania si care ofera servicii profesioniste de consultanta de brand, cele mai importante fiind agentiile Brandient, BrandTailors, Grapefruit si Branzas.
„Avem si o concurenta indirecta venita din partea agentiilor de publicitate care ofera si servicii de branding la pachet cu servicii de comunicare”, a subliniat Iulian Dumitru.
Redwine a anuntat recent relansarea site-ului corporate, dupa o investitie de 5.000 euro.