„Romania reprezinta o piata-cheie pentru noi. In primul rand, datorita dimensiunii tarii, in al doilea, datorita potentialului de crestere si, nu in ultimul rand, pentru ca in Romania dispunem de cea mai mare oferta de suporturi, de la panouri si city light, pana la publicitate la metrou”, a declarat directorul Epamedia, Heinrich Schuster.
„Speram ca cifra noastra de afaceri sa se dubleze in urmatorii trei, pana la cinci ani, si ca se va ridica la circa 50 de milioane euro”, a adaugat Schuster.
Pana la finele anului, grupul vizeaza venituri de 24 milioane euro, iar prognoza pentru cifra de afaceri in 2009 este de 31 milioane euro, in crestere cu 30% fata de 2008.
In anul precedent, investitiile Epamedia Romania au reprezentat mai mult de 3 milioane de euro, iar anul acesta se situeaza la jumatate, insumand 1,5 milioane euro.
Grupul Epamedia este prezent in Romania din 2005, cand a achizitionat companiile locale de publicitate stradala Euromedia S.A. (infiintata in1992) si Beta Cons Srl.
Euromedia detine o cota de piata de 43% in Romania, iar Beta Cons, de 6,6%. Printre concurentii principali se numara compania elvetiana Affichage Romania si News Outdoor.
Euromedia detine mai mult de 10.000 suprafete publicitare in 60 de orase, in timp ce Affichage Romania si News Outdoor urmeaza fiecare cu cate 4.000, respectiv 3.500 de suprafete publicitare.
Cele doua filiale din Romania, Beta Cons si Euromedia, urmeaza sa fuzioneze anul urmator sub numele de Epamedia Romania. In acest scop, pentru ambele societati, se cauta un nou sediu, o cladire comuna, in care cele doua companii se vor instala in 2009, au anuntat reprezentantii grupului.
Previzunile Epamedia asupra advertisingului local
Conform declaratiilor sefilor Epamedia, piata publicitatii din Romania a fost considerata ca fiind cea de-a treia piata ca marime din Europa de Est.
Suma totala a cheltuielilor din publicitate din Romania va creste in 2008 cu 22 %, iar pentru 2009 oficialii grupului estimeaza o crestere de 10%.
Potrivit acestora, in publicitatea stradala s-au cheltuit in 2007 aproape 56 milioane euro, iar pentru 2008 estimeaza cheltuieli de 68 milioane euro.
In perioada 2007-2008, cele mai mari bugete pentru publicitate au fost gestionate de jucatorii internationali precum Procter & Gamble, Unilever, L’Oreal Romania, Vodafone, Coca-Cola, Beiersdorf Romania, Kraft Foods Romania, Orange si Danone.
„Efectele crizei financiare ar putea determina unii jucatori sa-si planifice actiuni mai prudente, dar acest lucru nu se va intampla intr-o proportie covarsitoare”, a declarat Tiberiu Roman, directorul filialei Euromedia a grupului.
„Multe concerne mari nu au venit inca in Romania, dar cu certitudine isi vor pregati bugetul”, a adaugat Roman.