Ambele agentii estimeaza o revenire modesta a pietei de publicitate in 2010, de sub 1%, dupa o scadere puternica in 2009.
Recuperarea va dura mai mult pe piata nord-americana si vest-europeana, unde se asteapta in continuare scaderi, chiar daca mai putin abrupte decat in 2009.
La nivel global, GroupM estimeaza o crestere de 0,8% pentru 2010, pana la 448 miliarde de dolari, dupa un declin de 7% in 2009, la 445 miliarde dolari.
Pe de alta parte, Zenith Optimedia estimeaza o crestere de 0,9%, dupa o scadere de peste 10 procente in 2009, la 444 miliarde dolari.
Pentru America de Nord, GroupM vede o scadere de 4% pentru 2010 (150 miliarde dolari), dupa o depreciere de 8% in 2009, in timp ce Zenith estimeaza o scadere de 2,4%, dupa o diminuare de 12,7% a pietei anul acesta.
Pentru Europa de Vest, GroupM estimeaza o scadere de 1,6% (105 milioane dolari), dupa o scadere de 12,8%, iar Zenith prevedere un declin de 0,5%, dupa ce pentru 2009 s-a estimat o scadere de 11,8%.
Potrivit Zenith, Internetul va creste in 2009 cu 9,5%, trend care va continua si in 2010, cand se asteapta o apreciere de 12-13%.