Bugetele de publicitate cumulate din Africa, Orientul Mijlociu si alte regiuni mici au avut in 2007 o majorare de 23,6% fata de 2006, anul acesta dinamica lor a scazut la 12,4%, urmand ca anul viitor sa-si revina la 17,4%, mai mult decat ritmul de evolutie de 16,2% preconizat anul viitor pentru Europa Centrala si de Est.
Conform acelorasi estimari, Europa Centrala si de Est va atrage investitii publicitare de circa 34 miliarde dolari. Aceasta suma plaseaza zona inaintea Americii Latine si a Africii, Orientului Mijlociu, zona Asia Pacific si vestul Europei.
Cele mai mari investitii in promovarevor fi realizate in America de Nord, iar piata va creste cu 3,7%, pana la circa 193 miliarde dolari.
Evolutia pietelor de publicitate din America de Nord si din Europa de Vest va fi de 3,8%, fata de estimarea initiala de 4,4%, facuta anul trecut, in timp ce in restul regiunilor pietele de publicitate vor evolua cu 11,1% fata de 2007.
Piata de publicitate globala va atinge in acest an 495 miliarde dolari, in crestere cu 6,5%, fata de 2007.
ZenithOptimedia estimeaza ca in urmatorii ani, piata mondiala de publicitate se va dezvolta, in special datorita dinamismului din Asia Pacific, Europa Centrala si de Est, din America Latina si Orientul Mijlociu.
In 2010, investitiile globale in publicitate se vor ridica la 553 miliarde de dolari. Dintre tarile europene, Rusia va contribui cel mai mult la cresterea pietei de publicitate din perioada 2007-2010, cu o evolutie de aproximativ 92%, reprezentand opt miliarde de dolari.
Rusia este urmata de Marea Britanie cu o dinamica de 4,5 miliarde dolari pentru aceeasi perioada. Evolutia de 14,8 miliarde dolari a pietei americane va contribui cel mai mult la cresterea globala a pietei de publicitate.
Raportul ZenithOptimedia arata ca in 2010 piata publicitara din Asia-Pacific o va depasi pe cea vest-europeana. In 2010 China va devansa Germania si va deveni a patra piata ca volum de publicitate din lume, cu investitii in de circa 24 miliarde de dolari.
Primele piete vor ramane Statele Unite, Japonia si Marea Britanie. Rusia va intra in topul primelor zece piete, fiind in 2010 a sasea ca volum, cu 17 miliarde de dolari.
ZenithOptimedia face parte din grupul Publicis,care ocupa in prezent locul intai in Europa in industria de publicitate, la nivel mondial se afla pe locul patru, iar in S.U.A pe locul trei. Publicis este prezent in 229 de orase din 109 tari si are o baza de peste 35.000 de angajati.
Agentia ZenithOptimedia este prezenta cu 195 de birouri din 70 de tari, iar din portofoliul sau de clienti fac parte AlcatelLucent, Beam Global Spirits & Wine, British Airways, Darden Restaurants, Electrolux, General Mills, Giorgio Armani Parfums, Hewlett-Packard, Kingfisher, Mars, MBNA Europe, Nestle, L’Oreal, Puma, Polo Ralph Lauren, Qantas, Richemont Group, Sanofi-Aventis, Siemens, Thomson Multimedia, Toyota/Lexus, Verizon, Whirlpool, Wyeth and Zurich.