Primele 5 companii de pe piata medicamentelor au cheltuit 98,6 milioane de euro la rate-card pentru mai mult de 57.000 de reclame pe TV, radio, in ziare sau reviste.
Pe primul loc in topul realizat in functie de sumele brute investite in promovare se afla Walmark cu 33,4 milioane de euro, urmata de Boots Healthcare cu 19,9 milioane de euro, Bazer cu aproape 16,4 milioane de euro, Pfizer cu aproximativ 14,7 milioane de euro si Zentiva cu 14,3 milioane de euro.
In cazul estimarilor nete, tot Walmark se afla pe primul loc, cu 3 milioane de euro, urmat de Zentiva cu circa 2,2 milioane de euro, de Boots Healthcare International cu putin peste 2 milioane de euro, iar pe ultimul loc se afla Pfizer, cu 1,6 milioane de euro.
Bugetul total brut de publicitate pentru medicamentele care se elibereaza fara reteta, OTC (over the counter), a crescut in 2007 cu 50 de procente fata de anul precendent. Astfel, OTC-urile au atins anul trecut suma totala de 98,6 milioane de euro la rate-card.
NewsIn AdRating este o publicatie anuala, editata de agentia de presa NewsIn. Cel de-al doilea numar al publicatiei, care va fi lansat la sfarsitul acestei luni, vine cu o noua ierarhie atat pentru agentiile full service, cat si pentru agentiile specializate in planificarea si achizitionarea spatiului publicitar.