Desi la nivel de brand Optimedia s-ar putea uni cu Zenith, aducand in Romania brandul traditional ZenithOptimedia, agentiile vor opera separat, a afirmat Dumitrescu.
Dupa ce a vandut 51% din agentiile Focus Advertising, Publicis Events si Publicis Romania catre gigantul international Publicis Group, intr-o tranzactie care s-a pregatit timp de doi ani, Teddy Dumitrescu se grabeste sa bata palma cu francezii de la Publicis si pentru Optimedia.
Desi nu anuntat o perioada exacta de semnare a contractului, Dumitrescu a afirmat ca este vorba de un pachet majoritar, de peste 51%, care va fi cedat catre Publicis.
„Anuntul despre incheierea deal-ului nu il vom face noi, in Romania. Va fi facut, ca si cel pentru Publicis Communication Services Bucharest (n.r – companie rezultata din vanzarea Focus Advertising, Publicis Events si Publicis Romania), la nivel international. Sper sa se intample in urmatoarele sase luni, cand vom reveni si cu detalii”, a declarat Dumitrescu pentru DailyBusiness.ro.
De ce vor francezii sa fie majoritari la Publicis Romania si Optimedia?
„Vrem sa avem control asupra tuturor operatiunilor in care ne implicam si le cunoastem pe termen lung, cum este cazul grupului lui Teddy Dumitrescu. Altfel, nu ne putem consolida business-ul asa cum ne-am propus”, a declarat miercuri Tomasz Pawlikowski, CEO-ul Publicis pe Europa centrala si de est, superiorul lui Dumitrescu in noua formula de business, cu Publicis majoritar la Publicis Communication Services Bucharest.
Potrivit lui Pawlikowski, Publicis Group a pregatit timp de doi ani tranzactia din Romania.
„Am luat in calcul atat rezultatele trecute, cat si viitorul potential pe care il ofera agentiile. Am vrut sa ne consolidam business-ul din regiune, pentru ca doar in Europa centrala si de est suntem cel mai puternic grup de comunicare. Mondial, poate suntem mai mari decat IPG, dar suntem clar sub WPP”, a afirmat CEO-ul Publicis pe Europa centrala si de est.
Dupa achizitia Optimedia, Publicis va face o pauza de la „cumparaturile” realizate in Romania. Grupul vrea sa isi consolideze business-ul de aici, insa nu prin achizitii noi.
„Nu avem o capacitate de cumparare atat de larga. Vom incerca sa crestem pe PR si digital, sunt doua nise slab dezvoltate pentru Publicis in Romania, insa o vom face intern, vom angaja oameni si vom aduce resurse si clienti din retea. Daca vom mai face vreo achizitie, va fi doar pe digital”, a explicat Pawlikowski.