„Brandingul este o afacere costisitoare! Cel mai bine este sa nu-l faceti cu mijloace precare”, a spus Tharoor.
Un brand de tara valoros inseamna „abilitatea de a spune cea mai buna poveste”, iar demersul trebuie condus de la nivel guvernamental, creat impreuna cu segmentul privat si fiind uneori chiar impotriva si in opozitie cu Guvernul, potrivit fostului secretar general adjunct al ONU, Shashi Tharoor.
„Pentru ca demersul construirii unui brand de tara sa aiba impact, acesta trebuie condus de la nivel guvernamental, dar trebuie creat impreuna cu segmentul privat, deci numai partial de Guvern.
Mai mult, uneori brandul de tara poate fi creat impotriva si in opozitie cu Guvernul”, a explicat expertul indian, conform NewsIn.
Lectia de brandingde tara oferita de Tharoor cuprinde urmatoarele puncte-cheie, care ar putea folosi in construirea brandului pentru Romania: tarii trebuie sa-i fie asociata o idee clara si consecventa, ideea trebuie sa aiba un corespondent real si sa fie ancorata in realitate.
Tharoor a atras atentia ca un brand nu inseamna numai un nume, un slogan, un logo sau design grafic. Un brand este un set de asocieri si asteptari care se nasc in cadrul opiniei publice in legatura cu un anumit produs, oricare ar fi acesta.
Garantia valorii unui brand, potrivit lui Tharoor, provine din modul in care produsul se comporta atunci cand trebuie sa „performeze”.