Desi nu a furnizat informatii referitoare la veniturile atrase de in primul an de activitate a Frank in Romania, Riegler sustine ca agentia si-a atins tinta, iar profitul obtinut a fost reinvestit in extinderea capabilitatii companiei si echipei, care numara in prezent 22 de specialisti, fata de cei 5 angajati initiali.
„Pentru primele sase luni ale anului 2009 stam destul de bine si avem previziuni la fel de bune pentru tot anul. Sunt increzator ca vom incheia anul cu profit”, a precizat Riegler.
Potrivit acestuia, compania nu s-a confruntat cu dificultati majore nici la nivelul bugetelor alocate de clienti pentru promovare.
„Practic, toti clientii nostri de anul trecut au fost clienti noi, deci ori nu am inregistrat reduceri de bugete, ori acestea au fost sub 10%, adica destul de mici”, a explicat partenerul Frank.
Potrivit reprezentantului companiei, pana in prezent, serviciile de creatie si strategie au asigurat agentiei cea mai mare pondere a veniturilor (circa 45%), urmata de divizia digital (in jur de 35%), restul fiind acoperit de partea de BTL (circa 10%), care a fost adaugata in portofoliu in urma cu circa trei luni.
A crescut atentia clientilor de publicitate pentru sustinerea vanzarilor
Nikolaus Riegler sustine ca unul dintre efectele provocate de criza din piata locala de advertising, vizibil in comportamentul clientilor de publicitate, este miza pe strategie.
„Toate executiile creative sunt judecate mult mai in detaliu de client. Mai mult ca niciodata, clientii isi doresc ca strategiile pe care le propui sa sustina vizibil si pe termen lung vanzarile”, a explicat Riegler.
„Nu mai exista cereri ‘imature’ din partea clientilor, cereri de genul: spotul meu sa fie frumos si creativ. Dimpotriva, incepand cu reclamele TV, pana la executiile print, totul trebuie sa fie acum orientat pe sustinerea vanzarilor. Aceasta este cerinta cheie”, a adaugat acesta.
Portofoliul Frank Group cuprinde circa de 20 de clienti, cel mai recent fiind Romtelecom, pe partea de online – iar unul din obiectivele de new business pe 2009 este atragerea inca unui „large account” pe zona de ATL/BTL si digital, potrivit lui Riegler.
Printre marcile promovate de companie in prezent se numara Skoda, Sprider Stores, Asirom, Miele, Singer, Gap, Schenker sau Mothercare.
Portofoliul de servicii oferite de Frank si de companiile partenere include publicitate, branding, strategie, online (prin divizia Frank Digital), retail marketing (prin MSPS), organizare de evenimente (prin Skepsis), productie, media (United Media) si relatii publice.