In primul trimestru al anului, compania a inregistrat afaceri de circa 130.000 de euro.
„In 2007, profitul brut obtinut a fost de circa 35% din venituri, insa cea mai mare parte a lui a fost reinvestita in organizatie, in scopul alinierii la planurile pe 2008. Drept urmare pentru 2008 estimam o crestere substantiala a profitului net, probabil cu un procent de 20%”, a adaugat Preda.
Cele mai profitabile servicii oferite de Brand Academy in 2007 au fost cele de de training, respectiv programul de brand management si cel de leadership, urmate de programele scurte, livrate in-house, in special cele de marketing si de management.
In 2007, compania si-a restructurat activitatea diviziei de cursuri – Corporate University – prin dezvoltarea si lansarea pe piata a sase scoli specializate: Scoala de Management & Leadership, Scoala de Marketing & Branding, Scoala de Vanzari, Scoala de Finante, Scoala de Customer Service si Scoala de Comunicare.
„Corporate University a reprezentat, in 2007, cam 55% din cifra noastra de afaceri. A urmat, pe locul 2, divizia de consultanta, Brand Academy, cu o pondere de aproximativ 35% si, pe ultimul loc, divizia de conferinte si evenimente, Beyond Borders”, a precizat Cristina Preda.
Potrivit directorului general al Brand Academy, aceasta ierarhie a fost realizata intr-un an in care compania nu a organizat nici un eveniment major (spre deosebire de 2005, cu Bill Clinton, si 2006 cu Helmut Kohl), si si-a concentrat aproape exclusiv activitatile pe divizia de training.
Planuri pe 2008
In zona de consultanta, cele mai mai solicitate servicii in 2007 au fost strategiile de marketing, de comunicare si de brand, situatie care – spune Cristina Preda – se va schimba in 2008.
„Pentru 2008, semnalele primite ne arata ca situatia se va schimba oarecum, clientii incepand sa prefere partea de implementare tactica. Pe de o parte deoarece componenta strategica s-a dezvoltat destul de bine in-house, pe de alta parte deoarece au descoperit ca o strategie exceptionala fara o implementare pe masura nu serveste nimanui”.
In ceea ce priveste serviciile care vor propulsa cel mai mult veniturile companiei in 2008, Preda a afirmat ca „Brand Academy si Beyond Borders – divizia de consultanta, respectiv de evenimente – vor avea o contributie mult mai consistenta la cifra de afaceri si la profitul companiei”.
Referitor la strategia de vanzare pe 2008 a Brand Academy, aceasta a fost directionata catre zona calitativa in detrimentul celei cantitative.
„Ne intereseaza mai putin cati clienti avem, mai degraba suntem atenti la tipul si profilul lor. Probabil ca sfarsitul lui 2008 ne va gasi cu un numar de 5 clienti mari pe consultanta si undeva la 20 de clienti mari pe training”, a explicat Preda.
Cum vede Brand Academy evolutia serviciilor de branding din Romania?
Daca anii trecuti companiile locale de branding targetau o baza de clienti locali, cu posibilitati mari si nevoi pe masura, care au crescut, s-au blocat, au inteles nevoia de branding, realitatea din perioada decembrie 2007 – iunie 2008 s-a schimbat. Acum, specialistii in branduri lucreaza din ce in ce mai mult cu companii multinationale, spune Cristina Preda.
„A fost o surpriza si pentru noi, dar se pare ca din ce in ce mai multe companii internationale si-au stabilit sediul regional in Romania si dezvolta proiecte de branding si comunicare pentru intreaga zona a Balcanilor. In acest moment si noi lucram foarte mult cu acestea, dar planurile noastre cele mai mari se concentreaza tot in zona organizatiilor romanesti”, a precizat Preda.