- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Fuziunea dintre companiile de cercetare TNS si GfK, sub semnul intrebarii

04 Jun, 12:26 • Redactia DailyBusiness
Ipoteza unei fuziuni intre companiile de studii de piata TNS si GFK ramane inca sub semnul intrebarii, presa britanica relatand ca noaptea trecuta, la cateva ore dupa anuntul public al asocierii celor doua companii, actionarii TNS asteptau o noua oferta din partea WPP.
Fuziunea dintre companiile de cercetare TNS si GfK, sub semnul intrebarii

Ultima oferta de preluare inaintata pe 13 mai, de grupul de advertising WPP, cifrata la 996 milioane de lire sterline (1,2 miliarde euro), a fost refuzata de consiliul director al companiei de studii de piata TNS.

Totusi, potrivit analistilor britanici, actionarii TNS inca asteapta o contraoferta mult mai consistenta din partea gigantului WPP. Acesta ar trebui sa plateasca in jur de 3 lire sterline per actiune, un total de 1,2 miliarde de lire sterline (1,5 miliarde euro), pentru a indeparta fuziunea cu rivalul german GfK.

Actionarii TNS si GfK s-au inteles provizoriu luni, asupra fuziunii companiilor intr-o noua entitate GfK-TNS. Aceasta ar urma sa aibau o valoare de piata de 2,2 miliarde de lire sterline. Contractul de fuziune include un plan de reducere a costurilor cu pana la 76,5 miliarde de euro (97 milioane de euro), precum si o propulsare a marjelor de profit combinat de la 11,7% pana la 15%.

O fuziune intre TNS si rivalul german GfK ar forma o noua entitate GfK-TNS, un gigant care ar detine un cvasi-monopol pe piata de cercetare europeana, cu pretentii de extindere si pe pietele emenrgente.

Punctul forte al GfK este Europa Centrala si de Est, in timp ce TNS si-a plasat afaceri puternice in regiunea Asia Pacific.

GfK Group este cea mai mare companie de studii de piata din Germania si a cincea din lume. Infiintata in 1934, are sediul in Nurenberg, detine 115 companii operatoare si numara circa 9.000 de angajati. GfK efectueaza studii de piata in media, piata farmaceutica, software de divertisment, vanzari cu amanuntul, bunuri durabile, industria auto, industria serviciilor, energie si textile.

Grupul TNS, infiintat in 1960 in Statele Unite ale Americii, are birouri in 80 de tari si 15.000 de angajati permanenti la nivel global. TNS realizeaza studii de piata in bunurile de consum, servicii de sanatate, media, politic si social, tehnologie, finante si industria auto.

Urmărește Daily Business pe Google News