Anul 2006 a fost cel mai bogat din ultimii sase ani in ceea ce priveste fuziunile si achizitiile din industria media europeana.
„Prin fuziunile realizate anul trecut s-a ajuns la o valoare nemaintalnita din anul 2000 si despre care nu credea nimeni ca va fi posibila in acest moment”, a spus Oliver Wolf, director de media la PwC.
„Companiile de investitii financiare vad foarte clar ca piata de media europeana ofera un potential foarte puternic de crestere pentru investitori si astfel au investit 44% din valoarea totala a contractelor”.
Printre cele mai importante contracte incheiate anul trecut s-au numarat achizitia VNU de catre Valcon Aquisition in valoare de 7,7 mld. euro si cumpararea publisher-ului francez Pages-Jaunes Groupe de catre Kohlberh Kravis Roberts cu 3,3 mld. euro. O alta afacere incheiata a fost si cumpararea de catre Permira si KKR a unui pachet de actiuni de 50,5% din compania media germana ProsiebenSat.1 cu 3 mld. de euro.
Pentru 2007 Wolf previzioneaza ca piata de media si publicitate va ramane puternica astfel incat vor fi incheiate cel putin 175 de contracte de fuziune si achizitie. Valoarea acestora, estimeaza analistul, va fi de circa 40 mld. euro.