Editura Meteor Press
Colectia Business
Pret 32,4 lei
Titlu original : Marketing Genius
Cartea intr-un minut:
„Geniu in marketing” este o carte la care te intorci pentru a-ti verifica nelamuririle, pentru acuratetea proiectelor tale si asta pentru ca ea cuprinde teorii de marketing bine structurate si exemplificate la fiecare pagina.
Cronica DailyBusiness
Pietele sunt nesigure si complexe, concurenta – intensa si dinamica, actionarii vor profit mai mare, clientii sunt cei care fac legea. Metodele conventionale de marketing nu sunt cele potrivite cand pietele nu mai au granite, cand marcile simbolizeaza din ce in ce mai mult un stil de viata, nu un anumit produs, cand ritmul progresului tehnic depaseste capacitatea de asimilare.
In aceste conditii, specialistii in marketing trebuie sa vada ce vede lumea si sa gandeasca ce nu a gandit nimeni.
Marketerii invata sa creeze piete noi, sa impuna ritmuri care ii avantajeaza si sa produca avantaje competitive durabile. Pe langa acestea, trebuie sa ofere clientilor experiente deosebite ca design, servire personala si spectacol. Canalele inverse si noile tipuri de retele sunt esentiale pentru a asigura legatura cu clientii, pentru a crea scari de fidelitate.
Astazi, majoritatea demersurilor de marketing incep cu o cautare pe Google; manualele nu-l includ in teoriile lor cu privire la fluxurile de comunicare, dar el reprezinta „preluarea controlului de catre client, tranzactia initiata de acesta, puterea acaparata de client”, spune autorul. Transmisia virala este inca cea mai buna forma de practicare a marketingului.
[quote=Peter Fisk]Orice lucru pe care-l poti face sau crezi ca-l poti face, incepe-l. Caci indrazneala are in ea putere, geniu si magie[/quote]
In piata exista locuri fierbinti (unde cererea este mare si unde toate marcile vor sa fie), locuri reci (unde se creeaza nisele sau viitoarele afaceri de succes), spatii libere (in care apar ocazii inca neexploatate), gauri negre (in care pietele traditionale pier, iar jucatorii principali sunt atacati in punctele lor vulnerabile si marginalizati, exemple in acest sens fiind industria muzicala si cea de automobile).
Pentru a determina aceste spatii, marketerii trebuie sa faca planul pietei: sa examineze baza de clienti, posibilitatile actuale si potentiale de dezvoltare, sa defineasca cele doua axe (dimensiuni) ale pietei, sa caute oportunitati.
Cel mai important este ca specialistii in marketing sa aiba o perspectiva dinspre exterior spre interior a afacerii. Ei trebuie sa se intrebe unde sunt cele mai bune piete, ce se potriveste cu marca lor, cum pot valorifica ocaziile favorabile, de ce produse si servicii vor avea nevoie, daca vor fi ele castigatoare.
Elaborarea strategiei incepe de cele mai multe ori din pozitia in care se afla compania, nu din cea in care s-ar putea afla. Imbunatatirea performantelor nu mai este castigatoare, ci trebuie identificate in mediul extern posibilitatile pe care le au afacerile.
Canalele de distributie sunt acum de „partea” clientilor si nu de cea a furnizorilor. Ele ii reprezinta in primul rand pe cumparatori in gasirea produsului potrivit la pretul potrivit. Marcile nu ar trebui sa reflecte doar deosebirea de alte marci, ci sa reprezinte mai mult oamenii, sa le ofere mai mult decat avantaje functionale, sa aiba bloguri de discutii care sa-i implice pe clienti intr-un dialog constructiv.
Valoarea perceputa a produselor oferite se afla in mintea clientilor, de aceea preturile pot fi stabilite la un nivel ridicat. Cardurile de fidelitate nu atrag clientii intr-o relatie pe termen lung. O oferta „2 la pret de 1” are un efect mai mare decat procente de 1-2% reducere, oferite de sistemul bazat pe puncte.