GfK Romania a implementat acest prim focus grup pentru a cerceta opiniile, atitudinile, motivatiile, asteptarile si stilul de viata in cadrul Second Life al utilizatorilor acestei platforme.
Virtual Bucharest este o replica tridimensionala a Capitalei in lumea virtuala si isi propune sa coaguleze intre granitele sale comunitatea romaneasca. Deja mari companii internationale au desfasurat actiuni de marketing in acest mediu – conferinte, concerte live, lansari de produs, concursuri live.
Second Life s-a lansat in 2003. Platforma a devenit insa cunoscuta la nivel mondial abia in 2006, odata cu intrarea Ambasadei Suediei, urmata de o serie de branduri care au inceput sa testeze oportuniatile lumilor virtuale. In acest moment, Second Life are peste 15 milioane de conturi inregistrate, o economie si o moneda proprie (Linden Dolar), iar valoarea tranzactiilor zilnice se ridica la peste 1.5 milioane de dolari americani.
Utilizatorii Second Life sunt in general trend-setteri si early adopters, persoane cu influenta in cercurile lor sociale si stapanesc bine uneltele de socializare online. Majoritatea sunt producatori de continut – scriu pe bloguri, folosesc photo si video sharing sau produc bunuri virtuale.
Acest prim focus grup in Second Life si-a propus investigarea stilului de viata al tinerilor intre 15-22 de ani. Pentru acest proiect, GfK Romania a folosit un mix de metodologii calitative: focus grupuri clasice, discutii pe forum on-line si focus grupul virtual in randul utilizatorilor de Second Life, in care moderatorul si respondentii s-au intalnit si au discutat exclusiv in acest mediu, transpusi in spatiul de conferinte din Bucurestiul Virtual.
Studiul a fost realizat in perioada septembrie-octombrie 2009, pe parcursul discutiilor utilizandu-se o serie de tehnici proiective care au permis accesul la argumente de natura emotionala care le completeaza si explica pe cele de natura rationala.
Participantii au fost selectati in urma unui proces de selectie care a cuprins o serie de sarcini anterioare participarii la grup (completare de chestionare, discutii cu grupurile informale), in urma carora s-a facut selectia celor care sunt priviti si se comporta ca lideri de opinie in mediile, grupurile din care fac parte.
GfK Romania, fondata in 1992, este parte integranta a grupului GfK. De peste 8 ani, GfK Romania este institutul numarul 1 de cercetare de piata din Romania.