- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

GfK preda stafeta: Masurarea audientelor TV trece la Kantar Media

17 Jan, 16:22 • Redactia DailyBusiness
Kantar Media a castigat licitatia organizata de Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor (ARMA), au declarat pentru DailyBusiness.ro surse din cadrul comisiei de licitatie. Kantar urmeaza sa livreze audientele TV incepand cu ianuarie 2012, cand GfK, actualul furnizor, isi va incheia contractul.
GfK preda stafeta: Masurarea audientelor TV trece la Kantar Media

La licitatia organizata de ARMA si Consiliul National al Audiovizualului au mai participat GfK, actualul masuraror de audiente, Nielsen Company si Media Research.

GfK a castigat licitatia pentru masurarea audientelor in 2007, adjudecandu-si un contract in valoare de aproximativ 8 milioane euro anual.

Kantar Media este fosta companie TNS care, alaturi de AGB, a masurat audientele TV pana la sfarsitul lui 2007, cand GfK a castigat licitatia pentru masurarea audientelor, adjudecandu-si un contract in valoare de aproximativ 8 milioane euro anual.

TNS a fost cumparata de divizia de cercetarea a gigantului din comunicare WPP, si a fost rebranduita in Kantar Media in 2010.

Seful GFK despre decizia ARMA: Suntem surprinsi, am aflat din presa ca alta companie a castigat licitatia

Andi Dumitrescu, directorul general al GfK Romania, actualul furnizor oficial al audientelor TV, sustine ca este surprins de decizia ARMA de a schimba furnizorul.

„Am aflat din presa ca o alta companie este castigatoarea licitatiei pentru furnizarea serviciului national de masurare a audientelor TV. Suntem surprinsi de decizia ARMA de a schimba furnizorul. Lipsa oricaror discutii intre forul national de supervizare si control al sistemului de masurare a audientelor TV si furnizorul curent al acestui serviciu reprezinta o situatie unica in oricare dintre tarile membre ale Uniunii Europene. In toate aceste tari, forul national este interesat de acuratetea datelor si continuitatea serviciului. Continuitatea serviciului asigura stabilitatea datelor, in timp ce schimbarea furnizorului poate duce, in unele situatii, la modificari dramatice ale rating-urilor”, a declarat Dumitrescu.

Potrivit acestuia, rezultatele celor doua audit-uri diferite solicitate de ARMA si realizate de doua companii independente au certificat ca sistemul folosit de GfK furnizeaza date de audienta valide si de incredere.

„De-a lungul celor 3 ani de colaborare, am aratat disponibilitate si bunavointa catre toti membrii ARMA. Ne-am adaptat serviciul la inovatiile aparute in piata si am raspuns cu profesionalism oricarei schimbari majore aparute in acesti ani, cum ar fi digitalizarea si dezvoltarea DTH-ului, chiar daca aceste adaptari au presupus pentru noi costuri suplimentare. Decizia ARMA este pentru noi cu atat mai surprinzatoare cu cat in acesti ani am depasit cu succes provocari multiple, unele generate de schimbarile din piata, altele de complexitatea serviciului in sine. Reprezentatii ARMA nu au aratat interes absolut deloc pentru continuitatea serviciului si nu ne-au invitat la nici o discutie in acest sens”, a adaugat seful GfK Romania.

Dumitrescu sustine ca propunerea tehnica pentru aceasta licitatie s-a bazat pe experienta pe care compania GfK o detine in tari precum Austria sau Germania care au trecut deja prin procesul de digitalizare.

„Am propus o solutie viabila, testata, la un cost optim. In oferta tehnica am propus stabilitate si continuitate a panelului si nu intelegem care ar putea fi motivatia ARMA pentru schimbare. Intr-un context atat de dinamic, schimbarea furnizorului implica un grad ridicat de risc pentru jucatorii din piata direct interesati de analiza propriei evolutii, dar si de trasarea unor tendinte coerente de consum”, a conchis acesta.

Urmărește Daily Business pe Google News