Gfk a obtinut acest drept prin castigarea licitatiei organizata de ARMA la care au mai participat Media Research din Cehia si TNS-AGB International, actualul furnizor de date de audienta TV. Contractul dintre ARMA si TNS-AGB este valabil pana la sfarsitul acestui an.
Comisia de licitatie care a decis castigatorul a fost formata din 15 membri, dintre care cinci din partea CNA, cinci reprezentanti ai posturilor de televiziune si cinci reprezentanti ai agentiilor de publicitate.
GfK Romania este filiala companiei germane GfK, unul dintre liderii mondiali in domeniul cercetarilor de piata, care a realizat, in anul 2005, o cifra de afaceri de peste 935 milioane de Euro. In Romania, compania a realizat in aceeasi perioada o cifra de afaceri de circa 2,4 milioane de euro.
Actualizare: Compania Gfk va primi 7,9 milioane de euro pentru a furniza datele de audienta TV in perioada 2008-2011.
Suma de 7,9 de milioane de euro va fi platita companiei de catre ARMA, organizatie formata din circa 60 de membri avand in consiliul director reprezentantii a patru televiziuni, a trei advertiseri si a doua agentii de publicitate.
Compania a avut cea mai convenabila oferta, propunand cel mai scazut pret fata de competitorii sai: cu un milion de euro mai putin fata de oferta TNS-AGB. Oferta Gfk a fost convenabila atat din punct de vedere financiar cat si din punct de vedere tehnic, a declarat Lucia Romaniuc.
Compania Gkf va folosi un nou tip de peoplemeter (instrument de masurare a audientei) si va monitoriza 1.200 de gospodarii fata de 1.000, cate monitorizeaza TNS-AGB, actualul furnizor al datelor de audienta.