- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Ghidul TV duce la dublarea vanzarilor ziarelor cotidiene

06 Aug, 12:12 • Redactia DailyBusiness
Cotidienele nationale generaliste au vandut, in perioada ianuarie - martie 2007, de pana la doua ori mai multe exemplare din editiile de vineri care sunt insotite de ghiduri TV gratuite, comparativ cu celelalte editii din timpul saptamanii, potrivit unor date ale Biroului Roman de Audit al Tirajelor (BRAT).
Ghidul TV duce la dublarea vanzarilor ziarelor cotidiene

Singurele cotidiene nationale ale caror ghiduri TV sunt masurate de BRAT sunt cele ale „Evenimentului zilei”, „Click”, „Jurnalului national” si „Adevarului”, dar pentru acesta din urma, pe site-ul BRAT, nu au fost furnizate date pentru intervalul ianuarie – martie 2007, relateaza NewsIn.

Cea mai mare crestere a vanzarilor pentru editiile insotite de ghiduri TV a inregistrat, in perioada analizata, cotidianul „Evenimentul zilei”, publicat de trustul elvetian de presa Ringier.

Acesta a vandut de doua ori mai multe exemplare din editiile de vineri, care se distribuie alaturi de un ghid TV, decat din editiile celorlalte zile ale saptamanii. Astfel, pentru numerele de luni, marti, miercuri, joi si sambata, „Evenimentul zilei” a vandut, in perioada ianuarie – martie 2007, in medie, 64.500 de exemplare, pe cand pentru editiile de vineri a vandut, in medie, 129.000 de exemplare.

„Jurnalul national”, cotidian editat de Compania Jurnalul – Editura Intact, a vandut, in aceeasi perioada, cu aproape 50% mai multe exemplare din editiile de vineri decat din editiile celorlalte zile ale saptamanii. Asadar, pentru numerele de luni, marti, miercuri, joi si sambata, „Jurnalul national” a vandut, in perioada ianuarie – martie 2007, in medie, 81.500 de exemplare, pe cand pentru editiile de vineri a vandut, in medie, aproape 122.000 de exemplare.

Dintre publicatiile ale caror ghiduri TV sunt auditate si care si-au publicat datele pe site-ul BRAT, cea mai mica diferenta de vanzari pentru editiile de vineri fata de cele din timpul saptamanii sunt inregistrate de cotidianul „Click”, editat de Adevarul Holding.

Acesta a vandut, in perioada ianuarie – martie 2007, cu 35% mai multe exemplare din editiile care sunt insotite de ghiduri TV decat din celelate editii.