- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Glossy feminin: meci nul intre titlurile nationale si cele de import

13 Nov, 00:01 • Redactia DailyBusiness
Piata revistelor tip glossy destinate femeilor este impartita in doua tabere, concepte autohtone si de import, iar acestea din urma, desi au un usor avans din punct de vedere al continutului editorial, nu reusesc sa impuna produse care sa fie percepute ca fiind diferite din punct de vedere al calitatii.
Glossy feminin: meci nul intre titlurile nationale si cele de import

Revistele glossy au ca target comun cititoarea „activa, seducatoare, moderna”, sunt vandute in peste 300.000 exemplare si citite de peste 1,5 milioane de cititoare lunar, potrivit Biroului Roman de Audit al Tirajelor (BRAT).

„Publicatiile internationale aduc know-how pe piata din Romania, un plus de valoare fata de revistele romanesti, insa nu consider ca publicatiie gandite in Romania pierd teren in fata brandurilor internationale, deoarece si acestea din urma trebuie sa adapteze continutul editorial la subiecte autohtone”, este de parere Raluca Badea, marketing manager la Cosmopolitan, cea mai bine vanduta revista glossy pentru femei mature din Romania.

Principalii jucatori care editeaza reviste glossy feminine in Romania sunt Sanoma Hearst (Cosmopolitan), Edipresse (Avantaje, Elle, Joy, Look!), Liberis( Glamour, Prevention), Ringier (Bolero, Unica), Realitatea-Catavencu (Tabu, J’adore), Media Pro (Ce se intampla doctore?, The One) si Zada Media (Tango).

Daniela Teodorescu, redactor sef al publicatiei de profil Avantaje, confirma importanta acordata identificarii femeilor din Romania cu materialele publicatiei, revista sa facand parte din categoria brandurilor importate.

„Avantaje respecta structura editoriala si aspectul grafic al revistei-mama Essentials, insa continutul editorial este adaptat realitatii in care traiesc cititoarele, pentru a raspunde asteptarilor si nevoilor lor,” explica ea.

Exista in piata, totusi, opinii potrivit carora in aceasta industrie brandurile autohtone nu pot ajunge la performantele de audienta ale celor importate.

„Cifrele vorbesc. Pina acum, brand-urile romanesti vind cel mai putin. Unul dintre motive ar fi faptul ca titlurile autohtone contin foarte multa piraterie pe texte si poze si sunt mult mai sarace decat brandurile internationale, in ce priveste continutul vizual si editorial”, considera Dana Cristescu, general manager la Liberis, editorul publicatiei Glamour.

O alta intrebare referitoare la diferentele, asemanarile si aprecierile calitative intre barandurile glossy autohtone si cele importate, este daca un brand international, adaptat pietei romanesti, poate raspunde cerintelor reale ale publicului din Romania.

„Femeia din Romania nu trebuie vazuta altfel decat femeia din Marea Britanie, Spania sau SUA, necesitatile si dorintele lor sunt aceleasi. Cerintele publicului romanesc se regasesc la aceleasi standarde ca ale celui de afara. Este chiar foarte interesant ca publicul romanesc este un public aspirational, care doreste sa apartina grupului cu standarde ridicate”, considera managerul general Liberis.

Tendinta vizibila in toata piata media, aceea ca publicatiile online castiga accelerat teren in fata celor traditionale, nu pare sa afecteze, cel putin deocamdata, segmentul glossy. „De influenta online-ului se pot plinge cel mult cotidianele”, spune Dana Cristescu.

Prezenta pe piata autohtona din 1999, prin grupul de presa Sanoma Hearst, Cosmopolitan este cea mai bine vanduta revista glossy pentru femei mature, cu o medie de vanzari pe primul semestru din 2007, de 38.268 de copii pe editie, in competitie directa cu Tabu, Unica, Elle, si Tango.

Revista Avantaje s-a lansat in Romania in octombrie 1995, fiind publicata sub licenta IPC Media, Marea Britanie, titlul-mama avind numele de Essentials.

Conform SNA Focus, aceasta publicatie are 312.000 de cititori pe editie. Acestia au in general venituri peste medie si traiesc in mediul urban. 81,6% dintre cititorii revistei sunt femei, varsta media a cititoarelor fiind de 35,6 ani. 28,7% dintre ele au studii superioare si 23,2% sunt manageri la diferite niveluri, iar 29,4% sunt manageri principali si profesionisti cu inalta educatie. 58,3% dintre citioarele publicatiei sint casatorite.

2007 a fost primul an pe piata pentru Glamour, brand importat in Romania de Liberis Publication. Vanzarile medii pe primele sase luni ale anului 2007 au fost de 38.584 de copii. Cota de piata inregistrata pana in prezent de Glamor se ridica la 11%, estimarile oficiale pentru 2008 vizand o crestere de inca 3 procente.

In octombrie 2007, Liberis a lansat pe piata autohtona Prevention, o alta revista de lifestyle, in format de buzunar.

Urmărește Daily Business pe Google News