„2008 a fost un an important pentru GMP PR. Ne-am dublat numarul de angajati, am castigat 15 clienti noi, am pastrat oamenii cheie in agentie, si am castigat cel mai greu pitch al anului, PR-ul Romtelecom, pe care il impartim cu DC Communication. Cifra de afaceri a fost de 1,8 milioane euro”, a declarat Manoiu.
„Am intrat in 2009 cu toate contractele clientilor din portofoliu re-semnate. Insa, avand in vedere contextul actual, nu ma astept la o crestere a veniturilor. Ma astept la o stagnare, sau chiar la o scadere, sper cat mai mica, undeva la 5%”, a adaugat aceasta.
Pe de alta parte, Felix Tataru, actionar majoritar GMP PR si director general al grupului GMP, este de parere ca business-ul agentiei ar putea raporta o crestere in 2009, fata de anul trecut.
„Return investment-ul din PR este mult mai bun decat cel din advertising sau media. Cine stie sa faca PR de brand va avea foarte mult de castigat anul acesta. E adevarat ca advertisingul sufera si e de inteles. Suntem, intr-adevar, influentati emotional de tot ce se intampla, dar eu cred ca GMP PR va termina mai bine anul acesta decat in 2008”, precizat Tataru.
„Selectie naturala” a personalului: dezavantajati, juniorii
„S-ar putea ca anumite investitii din media sau publicitate sa se mute in PR”, a spus Manoiu.
„Mai mult, criza aduce stabilitate pe piata de munca din PR. Vor avea de suferit juniorii. Agentiile vor prefera sa pastreze un om cu ani de experienta in spate, decat 3 juniori. Se va face o selectie naturala a oamnilor din PR”, a adaugat managing partener-ul GMP PR.
GMP PR a luat nastere la jumatatea lui 2007, cand departamentul de PR al GMP Advertising s-a desprins ca entitate de sine statatoare, cu doi actionari: Ioana Manoiu si Felix Tataru. In 2007, compania a raportat afaceri de 1,4 milioane euro, jumatate din venituri fiind generate dupa lansarea ca agentie independenta, conform oficialilor GMP.
La un an dupa dobandirea statutului de agentie independenta, GMP PR a crescut echipa de angajati de la 10 la 21, a castigat 15 clienti noi, printre care Romtelecom, Muller sau Lufthansa , dar a si a pierdut 3 clienti: Mivan, Alcatel-Lucent si Timisoreana. Tot in 2008, agentia a infiintat si un departament de BTL, care in 12 luni a organizat circa 60 de evenimente.
In prezent, agentia numara 30 de clienti, companii locale si internationale.
Alti jucatori importanti pe aceasta piata, evaluata la cateva zeci de milioane de euro, sunt DC Communication, McCann PR, The Practice, Millenium, MMD, BDR.