In acest context, Simionescu descrie „cei 5P din comunicarea digitala eficienta”, astfel:
Puls – Companiile trebuie sa tina seama de comentariile si discutiile consumatorilor, prezenti in mediul online, in special cele de pe retelele sociale precum Twitter-ul, Facebook sau LinkedIn.
Si asta pentru ca atunci cand o persoana vede o reclama la televizor, a auzit ceva legat de un anumit produs, vine in pe Internet ca sa citeasca mai mult. Astfel, utilizatorii ar putea veni pe site-ul companiei, atrasi de informatiile furnizate in mediul offline.
In aceste conditii, „nu putem ignora Twitter-ul, Facebook, LinkedIn, merita sa luam pulsul discutiilor din online”, afirma Simionescu.
Pas – Reprezentantul Google recomanda companiilor sa testeze tot ce apare nou in materie de online, sa „tina pasul cu tehnologia de pe piata”, pentru ca tot de aici, vor primi feed-back imediat de la utilizatori, despre un produs sau serviciu.
Precizie – Norbert Simionescu recomanda ca firmele sa selecteze clientii, atunci cand utilizeaza datele despre produsul sau serviciul propriu, furnizate de acestia pe Internet, si sa raspunza doar unora dintre ei.
„Trebuie sa ii targhetezi pe cei pe care ii vrei, sa fii relevant atunci cand te cauta cineva, sa ii oferi fie informatie, fie despre brand, fie despre produsul respectiv”, a adaugat reprezentantul Google.
Participare – Companiile nu trebuie sa neglijeze componenta de social a online-ului, astfel ca Google recomanda crearea unei comunitati in centrul site-ului, care sa genereze un „ecosistem”, in jurul brandului respectiv.
„Ii caut pe userii respectivi, aflu despre ce discuta, incerc sa interactionez cu ei”, a mai adaugat Siminonescu.
Performanta – Eforturile facute in online pentru promovarea brandurilor trebuie masurate periodic.
„E important in ce investim, sa putem cuantifica ce ne-a adus investitia” , sustine Norbert Simionescu, adaugand ca site-ul este o modalitate buna de a vedea „cine te cauta, ce ii intereseaza pe vizitatori”.