Brandul Google ocupa prima pozitie din top cu o valoare de 66,4 mld. $, detronand gigantul american General Electric (61,9 mld $) si impingand Microsoft (55 mld. $) pe locul trei. Fata de anul trecut, valoarea brand-ului Google aproape s-a dublat.
Comparat cu anul trecut, valoarea celor 100 de companii a crescut cu 10,6%, atingand 1.600 mld. $. Cea mai mare crestere a inregistrat-o compania englezeasca Marks & Spencer, care si-a triplat valoarea, ocupand locul 68.
Raportul a subliniat cresterea inregistrata de companii precum British Petroleum si Toyota, care si-au imbunatatit ranking-ul ca urmare a promisiunii de a lansa produse ecologice.
Peter Walshe, directorul executiv al Millward Brown, a subliniat ca una dintre cheile cresterii unui brand sta in puterea companiei de a venit cu solutii si produse inovatoare. „Consumatorii gasesc inovatia ca fiind ceva extraordinar, lucru care creste valoarea companiei”, a spus acesta.
Una din patru companii provin din domeniul finantelor, in timp ce una din cinci companii aflate in top 100 brand-uri opereaza in domeniul tehnologic, retailul reprezentand al treilea sector ca performanta.
Coca-Cola, China Mobile, Marlboro, Wal-Mart, Citi, IBM si Toyota sunt cele sapte companii care completeaza topul celor mai valoroase branduri din lume.
Millward Brown a luat in calcul atat rata de crestere si profitul inregistrat de companii, cat si sentimentele generale pe care le starnesc brand-urile in media si fata de utilizatori.