Studiul a fost realizat pe un esantion de 3.635 de persoane, inclusiv specialisti in branding, care au fost intrebate despre brandurile care le-au influentat cel mai mult vietile in anul 2006.
Primele trei branduri in top sunt, in ordine, Google, Apple si YouTube, urmate de Wikipedia.
„Debutul spectaculos al YouTube si Wikipedia in topul brandurilor este o dovada a unei tendinte cu impact puternic pe online, si anume importanta tot mai mare acordata site-urilor cu continut dezvoltat de utilizatori”, este de parere Anthony Zumpano, editor al revistei Brandchannel.com.
Alte branduri din clasament sunt site-ul de chat online MySpace, pe locul 15, si Al Jazeera, televiziunea araba care si-a lansat versiunea engleza in noimebrie, pe locul 19. In 2004 Al Jazeera s-a clasat pe locul 5, ceea ce a creat controverse in jurul studiului.
Sondajul nu ia in considerare valoarea economica a brandului, si nici atitudinea pozitiva sau negativa a celor chestionati cu privire la brandul respectiv, ci doar modul in care a influentat viata consumatorilor.
La nivel regional, topul prezinta diferente. Astfel, in SUA pe primul loc a iesit Apple, urmat de YouTube, Google, Starbuck si Wikipedia, iar in Europa, cel dintai din lista a fost compania de mobila Ikea, urmata de compania de mesagerie online Skype, Nokia, magazinul de haine Zara si Adidas. In regiunea pacifica a Asiei, pe primul loc s-a situat producatorul de electronice Sony, iar in America Latina berea Corona.