Google a inregistrat cea mai surprinzatoare crestere, urcand anul acesta 10 pozitii in top, de pe locul 20 (in 2007), pe 10.
Valoarea de brand a gigantului online a urcat de la 17,8 miliarde de dolari (12,5 miliarde euro) anul trecut, pana la 25,5 miliarde de dolari (17,9 miliarde euro) in 2008.
Coca-Cola este cel mai mare brand global, evaluat anul acesta la 66,6 miliarde de dolari (46,8 miliarde euro), nivel cu 2% mai mare fata de cel din 2007.
IBM ocupa pozitia a doua, cu 59 miliarde de dolari (41,5 miliarde euro) in 2008, in crestere cu 3 procente. Pe locul 3 se afla Microsoft, brand evaluat in 2008 tot la 59 miliade de dolari (41,5 miliarde euro), in urcare cu 1 procent, urmat pe 4 de General Electric, 53 miliarde de dolari (37 miliarde de euro), in urcare cu 3%.
Pe locul 5 s-a clasat Nokia, cu 35,9 miliarde de dolari (25,2 miliarde de euro), in crestere cu 7%.
Al saselea cel mai valoros brand din lume este Toyota, cu 34 miliarde de dolari (23,9 miliarde euro) si in crestere cu 6%. Pozitia a saptea a fost ocupata de Intel cu 31,2 miliarde de dolari (21,9 miliarde euro), in urcare cu 1%.
Pe 8 s-a clasat McDonald’s cu 31 miliarde de dolari (21 miliarde euro), in urcare cu 6% fata de anul trecut, pe 9 – Disney, cu 29 miliarde de dolari (20,4 miliarde euro), in stagnare, si pe 10 – Google.