Actiunea inceputa de grupul belgian ar putea fi continuata in restul Europei de catre alte asemenea companii media.
„Internetul nu este Vestul Salbatic”, a declarat Margaret Boribon, secretarul general al Copiepresse. „Scopul nostru este sa castigam o audienta cat mai mare. Dorim sa facem parte din Google, dar nu pierzandu-ne controlul asupra continutului ziarelor noastre.”
Advertiserii si consumatorii din Europa cheltuiesc 50 de miliarde de dolari (38,08 miliarde de euro) anual pentru publicitate online si pentru acces la Internet, conform unui studiu realizat de PriceWaterHouseCoopers LLP. De aceea publisherii ziarelor doresc ca Google si ale motoare de cautare sa plateasca pentru accesul la continutul lor.
Servicul Google News e disponibil in Belgia din ianuarie si pana acum a furnizat titluri, poze, paragrafe din stiri, precum si linkuri catre site-uri ale ziarelor. Copiepresse sustine ca fiecare motor de cautare ar trebui sa ceara permisiunea publisherilor inainte de a face publice informatiile din ziare.
Copiepresse a inaintat in februarie tribunalului din Bruxelles care se ocupa de proces plangerea impotriva Google iar in septembrie judecatorii au dat verdictul impotriva Google prin care acesta era obligat sa renunte a mai posta linkuri catre ziarele in cauza, in caz contrar urmand sa plateasca amenzi de 1 milion de euro pe zi.
Dupa procesul cu Google, grupul belgian de publicatii a atacat si Microsoft. Compania din Washington a indepartat toate linkurile cate site-urile belgiene si se afla in prezent in discutii cu Copiepresse, a declarat Tom Brookes, purtatorul de cuvant al Microsoft.
Ziarele ajuta la atragerea unui trafic urias pentru motoarele de cautare iar acest lucru este profitabil doar pentru aceste site-uri, cum este Google, a spus Francois Le Hodey, directorul executiv al ziarului La Libre Belgique. Publisherii sunt ingrijorati ca cititorii nu vor mai intra pe site-urile lor dupa ce au „rasfoit” titlurile de pe Google News.
Google News trebuia sa se extinda in Danemarca luna aceasta dar a amanat aceasta lucru dupa ce ziarele din aceasta tara s-au plans de posibilitatea unei astfel de miscari. Anul trecut agentia France-Presse a intentat Google din SUA si din Franta un proces prin care cerea ca motorul de cautare sa plateasca pentru obtinerea continutului.
De asemenea, in august, Google a acceptat sa plateasca o taxa Associated Press din SUA pentru articole si pentru imagini.