Realitatea TV va plati peste 7 mil. euro in urmatorii 5 ani pentru a-si asocia brandul cu cel al Ligii I de fotbal, in timpul transmisiunilor facute de posturile concurente care transmit competitia.
„Publicul spectator va intelege cu relativa usurinta ca un canal media precum Antena 1 poate sa difuzeze „produse” pre-brandate, chiar in conditiile in care brandingul respectiv apartine unor competitori. In plus, RealitateaTV este parte a unui grup concurent, dar se lupta direct cu Antena 3, nu cu Antena 1″, a declarat Liute pentru DailyBusiness.
Acesta a afirmat ca eventualele prejudicii, daca vor exista, vor fi minime si vor tine de confuzie si ‘diluare’, urmand sa genereze masuri de contracarare din partea postului generalist.
„Nu exista vreun mare pierzator in acest context, ci doar un mare castigator: Liga Profesionista de Fotbal, care face bani buni pentru cluburi„, a opinat specialistul in branding.
Avand in vedere ca Realitatea TV va plati 7 milioane de euro pentru asocierea brandului sau cu cel al Ligii 1, apare si intrebarea: Cum se raporteaza suma la capitalul de imagine pe care il va atrage Realitatea pe un canal concurent?
[quote=Stefan Liute, strategy director Grapefruit]”Niciun manager sanatos si niciun brand bine gestionat nu arunca astfel de sume pe criterii irationale. Realitatea TV isi urmareste scopurile rationale de marketing prin mijloace de marketing, atata tot”[/quote]
Liute considera ca suma reflecta potentialul de notorietate pe care Liga I il poate oferi oricarui advertiser, indiferent de domeniul lui de activitate, fiind adecvata pentru piata media din acest moment.
„Insa daca cineva gandeste ca suma aceasta a cumparat vreun fel de ‘razbunare’ a unui grup media pentru pierderea unor foarte invidiate drepturi de difuzare in fata altui grup concurent, se inseala”, crede strategy directorul de la Grapefruit.
Contractul incheiat de Realitatea Media si LPF va intra in vigoare vara aceasta, inainte de inceperea campionatului.
Grapefruit este o agentie de consultanta pentru branding si design interactiv ce deserveste branduri si institutii din Romania si strainatate. Grapefruit a fost infiintata in 1999 in Iasi, avand la baza un parteneriat intre Marius Ursache, Stefan Liute si Laurian Gridinoc.