Studiul Group M a acoperit 70 de tari de pe tot globul.
Brazilia, Rusia, India si China vor fi primele care vor incepe sa se refaca anul viitor pe acest segment, in timp ce publicitatea din SUA, Canada, Marea Britanie, Franta, Germania, Italia si Japonia va intra intr-un proces de revenire mult mai lent.
Prognoza realizata de specialistii in media de la Group M arata ca intreaga regiune Asia-Pacific va raporta o crestere de 3,2% a cheltuielilor publicitare in 2010, pana la 117 miliarde $, acoperind astfel pierderea de 2,8% din 2009.
Scaderile inregistrate de pietele vest europene se vor tempera semnificativ anul viitor, cheltuielile cu promovarea in Europa de Vest urmand sa se deprecieze cu doar 4 procente in 2010, fata de minusul de 11% care se va inregistra pana la finalul lui 2009.
Piata americana de publicitate va pierde 6,1% in 2010, ajungand la o valoare de 151 mld. $, dupa ce in 2009 va suporta un declin de 4,2% fata de 2008, ajungand la 160 mld. $, arata studiul realizat de Group M.
2010 va marca al treilea an consecutiv de scadere a pietei media din SUA. In 2008, cheltuielile publicitare de pe piata nord americana au scazut cu 2%, pana la 167 miliarde dolari.