Compania americana de servicii de
internet AOL va plati 405 milioane de dolari (322 de milioane de
dolari in numerar si 83 de milioane de dolari in actiuni), pentru
platforma Adap.tv. Tranzactia va fi finalizata pana la sfarsitul
lunii august – inceputul lui septembrie.
Aceasta este prima achizitie pentru AOL
in ultimii doi ani si cea mai importanta dupa ce si-a separat
operatiunile de grupul de media Time Warner, la sfarsitul anului
2009.
De asemenea, aceasta este cea mai
importanta achizitie facuta de AOL dupa cumpararea site-ului american
de informatii Huffington Post, in 2011, pentru o suma de 315 milioane
de dolari, potrivit Bloomberg.
Aceasta achizitie vizeaza „business-ul
TV”, a declarat Tim Armstrong, chief executive officer al AOL.
El a vorbit si despre doua tendinte ale media: livrarea de continut
pe internet de catre televiziunile traditionale si dezvoltarea de
mecanisme automatizate de plasare a publicitatii pe internet.
Conform Mediafax, publicitatea video pe
internet continua sa fie o mica parte din investitiile in
publicitatea digitala, fiind estimata la 2,89 miliarde de dolari in
2012, pe piata americana. Insa investitiile in publicitatea video pe
internet vor creste cu 41,4%, pana la 4,09 miliarde de dolari, in
acest an, in SUA, potrivit companiei de cercetare eMarketer. Aceste
investitii ar urma sa depaseasca 10 miliarde de dolari in 2016,
potrivit unui alt studiu.
Avand sediul in California, Adap.tv
este, potrivit oficialilor AOL, una din platformele de publicitate
online cu cea mai mare crestere. Cifra de afaceri a platformei s-a
dublat in ultimii trei ani. Numai in 2012, platforma Adap.tv a
promovat peste 26.000 de campanii pe 9.500 de site-uri.
Veniturile AOL au crescut in trimestrul
al doilea din acest an cu 2%, pana la 541,3 milioane de dolari,
depasind estimarile analistilor. AOL Inc. este o companie americana
furnizoare de servicii globale de internet, cu sediul central in New
York. AOL dezvolta si investeste in branduri pe internet.