Miscarea este in plan de mai multe luni, fiind o aliniere la strategia Publicis la nivel international.
„Aceasta miscare strategica este un pas firesc prin care ne aliniem la schimbarile din reteua din care facem parte, dar este totodata si un avantaj competitiv in contextul economic actual”, a declarat Stefan Iordache, Managing Director Starcom MediaVest Romania.
Grupul Publicis este cel mai mare – cu o cota de piata de 25,1%, si cel mai bun grup de comunicare din Romania, potrivit celui mai recent studiu RECMA (singura companie de research internationala care monitorizeaza piata agentiilor de media), potrivit reprezentantilor grupului.
Publicis Groupe Media va profita de conexiunile fiecarei agentii in parte pe piata pe care opereaza la nivel local pentru a dezvolta noi strategii de media si a identifica noi oportunitati.
„Atacam o pozitie de leadership prin integrarea capacitatilor celor 3 agentii sub un singur grup de cumparare media, PGM” a declarat Cezar Batog, Managing Director Optimedia.
Optimedia este in primele 10 agentii de media din Romania, cu peste 85% din cifra de afaceri data de bussines-ul local. Printre clientii ce au incredere in echipa Optimedia se numara: Alpha Bank, Campofrio, L’Oreal Nestle, Hochland, HP, OMV, Petrom, Whirlpool, Sanofi, Telemobil, Zarea.
Starcom MediaVest Group (SMG) din cadrul caruia fac parte Starcom, Starcom Direct si MediaVest, este unul dintre cele mai importante grupuri de media full service din Romania. Din portofoliul SMG fac parte clienti precum: Autoitalia, Avon, Cristim, Dacia/Renault, Friesland, GE Money, GSK, InBev, Kraft, P&G, Philip Morris, Samsung sau Western Union.
Zenith Media reprezinta pe piata de media interesele unor advertiseri prestigiosi cum ar fi Bayer, BRD-GSG, Carrefour, ING Group, L’Oreal, Nestle, Reckitt-Benkiser, Toyota.
Recent, agentiile independente de publicitate Next, Spoon Media, Propaganda si Odyssey au foarmat o alianta sub numele Agentia Romana de Media (ARM), unul dintre scopuri fiind participarea comuna la licitatii pentru contracte.