Daca in toamna scenariul cel mai pesimist luat in calcul de managementul Ringier era o scadere de 20%-30% a incasarilor din publicitate, scaderile reale au fost cu mult peste estimari.
„Din cauza prabusirii pietei si a economiei Romaniei, pierderile au depasit cu mult limitele acestui scenariu negativ”, explica Hagger, care vede o posibila redresare a business-ului pe care il conduce incepand cu 2011.
„Pentru anul viitor nu cred ca trendul va deveni ascendent iar despre o revenire inceata vom putea vorbi, in opinia mea, cel mai devreme la inceputul lui 2011. Nivelul ultimilor cativa ani nu va mai fi atins decat dupa niste ani buni”, a afirmat directorul trustului.
Potrivit acestuia, produsele Ringier cele mai afectate de criza advertiserilor sunt ziarele.
„In general, situatia ziarelor este mult mai proasta decat cea a revistelor. Conform rapoartelor AlfaCont, segmentul ziarelor a pierdut 60 – 70% din publicitate. Nu este totusi de mirare ca liderii de segmente, precum Libertatea sau Unica, continua sa performeze peste media pietei. Titlurile care nu au apucat sa fie consolidate, cum este cazul Diva, sufera mai mult”, a precizat Hagger.
Directorul general al trustului a mai precizat ca, dintre toate tarile in care Ringier are operatiuni, Romania este cea mai afectata scaderea „brusca” a investitiilor in publicitate.
„In Elvetia (n.r – sediul central al operatiunilor Ringier), prabusirea publicitatii nu este la fel de teribila ca aici. Unii publisheri vor pierde bani, altii continua sa faca profit, asta si in functie de cat de diversificate le sunt portofoliile. Cu alte cuvinte: daca depinzi in mare proportie de advertising, suferi cu mult mai mult decat daca ai si alte surse de venit”, a explicat Marius Hagger.
O alta tema abordata in interviul citat sunt motivele pentru care nu s-au facut publice datele de vanzari ale titlurilor trustului catre Biroul Roman de Audit al Tirajelor, in conditiile in care in piata se speculeaza ca Libertatea – tabloidul din portofoliul Ringier – a fost depasit in topul celor mai bine vandute publicatii de catre concurentul direct, Click, editat de Adevarul Holding.
Hagger sustine ca inca nu se poate sti cu precizie care dintre cele doua titluri rivale – Libertatea sau Click – vinde mai bine.
„Greu de spus. Ne aflam intr-un moment decisiv, am intrat pe ultima suta de metri a campaniei Super Cazinoul Libertatea. Haideti sa vedem cum stau lucrurile la finalul promotiei. Oricum, ziua judecatii va veni atunci cand vom avea cifrele pentru tot anul 2009. Am pregatit niste surprize frumoase pentru al doilea semestru”, a afirmat acesta.