„Excluzand aplicatiile pentru entry level, putine dintre aceste CV-uri sunt relevante pentru industria noastra”, a declarat pentru DailyBusiness HR managerul companiei.
Lowe cuprinde 7 companii specializate, Lowe & Partners, Initiative, Lowe PR, Brand Connection, HyperActive, Medic One si Scholz & Friends, si numara in prezent 115 angajati, dintre care aproximativ 20% sunt seniori, potrivit lui Pantiru. Ponderea cea mai ridicata in numarul total al angajatilor grupului o are agentia de media Initiative.
Pantiru sustine ca rata de fluctuatie in randul angajatilor a fost una scazuta, in 2009, de sub 10%. Insa, daca anii trecuti, ritmul accelerat de crestere a pietei de publicitate a determinat compania la asigurarea unui surplus de resurse umane, criza a cauzat o stabilizare a acestor fluctuatii.
„Daca pana in 2008 puteam fi surprinsi de cresteri ale business-ului de pana la 30% de la un an la altul, astazi, aceste fluctuatii sunt mult mai timide si predictibile. Existenta unui ‘buffer’ nu se mai justifica, motiv pentru care da, au existat si reduceri de personal in cazul anumitor echipe din grup”, a explicat HR managerul Lowe.
Pantiru mai observa un efect benefic al recesiunii, la nivel de personal: oamenii sunt mai loiali. „Este o loialitate partial artificiala, cultivata de teama zilei de maine insa, cred ca marcheaza inradacinarea unor noi mentalitati, mai responsabile”, a precizat aceasta.
La nivel de salarii, grupul a aplicat reduceri care nu au depasit 5%-10%.
„Am avut in 2009 si reduceri si cresteri salariale, dar aceste fluctuatii au tinut, in afara de contextul economic, si de competentele si rezultatele fiecarui angajat in parte. Atunci cand s-au intamplat reduceri salariale, ele nu au depasit un plafon de 5-10%”, a declarat HR managerul grupului.
De ce aplica tinerii pentru un job in publicitate: multi din curiozitate, putini din motivatie
Profilul aplicantului junior la un job in advertising este divers si nu a suportat schimbari majore in ultimul timp, sustine Giana Pantiru. Majoritatea CV-urilor primite de Lowe vin de la studentii de la facultatile de specialitate. Multi dintre acestia aplica din curiozitate sau pentru a incerca, putini fiind cu adevarat motivati.
„Pentru profilul de entry level, ii apreciem in mod deosebit pe studentii care aplica pentru stagii de practica si nu direct pentru un job. Tocmai de aceea, derulam un program de Internship 360 in cadrul caruia oferim studentilor posibilitatea de a lucra pentru o anumita perioada in toate companiile din grup. Ei dobandesc astfel o imagine de ansamblu asupra procesului integrat de comunicare si de ce nu, isi pot descoperi cu mai mare usurinta adevarata vocatie. Unora dintre acesti tineri le oferim la sfarsitul stagiului posibilitatea de a ramane in companie”, a adaugat Pantiru.